Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου
Πληροφορίες για τον ιστότοπο
Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου Δείκτες Χωρικών Επιπτώσεων Μεθοδολογίες, GIS Χωρικές Επιδράσεις, Προϊόντα & Υπηρεσίες Δικτύωση Παρατηρητηρίου

Παρατηρητήριο Εγνατίας Οδού

TEN: Διευρωπαϊκά Δίκτυαχαρτοθήκη
Πλοήγηση
Πρόοδος έργου Εγνατίας Οδού Αποτελέσματα Δεικτών Χαρτοθήκη Φωτογραφίες Εκθέσεις Παρουσιάσεις Ενημερωτικό φυλλάδιο Τύπος Επικοινωνία Πληροφορίες για τον Ιστότοπο
Νέα, εκδηλώσεις και ενδιαφέρουσες ειδήσεις

09.05.2019

μ Νέοι κανόνες στον τομέα της κοινοχρησίας δεδομένων του δημόσιου τομέα
(Ευρωπαϊκή Επιτροπή - Δελτίο Τύπου, 22.01.2019)

Διαπραγματευτές από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο της ΕΕ και την Επιτροπή κατέληξαν σε συμφωνία επί μιας αναθεωρημένης οδηγίας, με στόχο τη διευκόλυνση της διαθεσιμότητας και της περαιτέρω χρήσης δεδομένων του δημόσιου τομέα.

Σε πλήρη συμμόρφωση με τον γενικό κανονισμό για την προστασία δεδομένων της ΕΕ, η νέα οδηγία σχετικά με τα ανοικτά δεδομένα και τις πληροφορίες του δημόσιου τομέα (ΠΔΤ) —οι οποίες μπορούν να είναι, για παράδειγμα, ανωνυμοποιημένα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα για την κατανάλωση ενέργειας από νοικοκυριά ή ακόμη και γενικές πληροφορίες σχετικά με την εθνική παιδεία ή τα επίπεδα αλφαβητισμού— επικαιροποιεί το πλαίσιο που καθορίζει τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες τα δεδομένα του δημόσιου τομέα θα πρέπει να καθίστανται διαθέσιμα προς περαιτέρω χρήση, εστιάζοντας ιδίως στον αυξανόμενο όγκο δεδομένων υψηλής αξίας που είναι πλέον διαθέσιμα.

Επόμενα βήματα: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ θα πρέπει πλέον να εγκρίνουν επισήμως τους αναθεωρημένους κανόνες. Τα κράτη μέλη θα πρέπει στη συνέχεια να εφαρμόσουν τους αναθεωρημένους κανόνες εντός δύο ετών προτού αυτοί τεθούν σε ισχύ. Η Επιτροπή θα αρχίσει να διαβουλεύεται με τα κράτη μέλη με στόχο την ταυτοποίηση των συνόλων δεδομένων υψηλής αξίας, τα οποία θα καθοριστούν σε εκτελεστική πράξη.

Περισσότερες πληροφορίες:

Πρόταση ΟΔΗΓΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ για την περαιτέρω χρήση πληροφοριών του δημόσιου τομέα (αναδιατύπωση)

«Προς έναν κοινό ευρωπαϊκό χώρο δεδομένων»: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ, ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ

Τεκμηρίωση Μελέτης Σκοπιμότητας & Επιδράσεων (στην αγγλική γλώσσα) : Impact Assessment Support Study for the Revision of the Public Sector Information Directive

 

19.04.2019

μ Παρουσίαση διάλεξης του Προϊστ. του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού Βασίλη Φούρκα: “Η Χωροταξία-Πολεοδομία στην Επιστήμη και στα Έργα Πολιτικού Μηχανικού”, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, Πολυτεχνική Σχολή ΑΠΘ, 18.04.2019

05.04.2019

μ Κέντρο Υποστήριξης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ): Μια συνεργασία για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην Κεντρική Μακεδονία

Το Κέντρο Υποστήριξης Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, αποτελεί μια συνεργασία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ για την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας στην Κεντρική Μακεδονία.

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.keyp-svak-rcm.imet.gr

 

29.03.2019

μ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΕΛ.ΣΤΑΤ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Γ΄ Τρίμηνο 2018

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το τρίτο τρίμηνο του 2018. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται αύξηση του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το γ’ τρίμηνο του 2018 σε σχέση με το γ’ τρίμηνο του 2017. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ποσοστό 49,8% των φορτώσεων και 48,8% των εκφορτώσεων πραγματοποιήθηκε στις Περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας, δηλαδή στις Περιφέρειες διέλευσης και στη ζώνη επιρροής της Εγνατίας Οδού, σημειώνοντας αύξηση 45,0% και 41,9% αντίστοιχα σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2017.

Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικά αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το γ' τρίμηνο του 2018 παρέχονται στο Δελτίο Τύπου που αναρτήθηκε στον ιστότοπο της ΕΛΣΤΑΤ >>

Περισσότερες πληροφορίες και τα αποτελέσματα όλων των ερευνών για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές της ΕΛΣΤΑΤ μέχρι σήμερα >>

 

13.03.2019

μ Ολοκληρωμένες μελέτες-έρευνες του Παρατηρητηρίου:

Μελέτη Μεταβολών Χρήσεων Γης, Εγκατάστασης Επιχειρήσεων και Αξιών Γης (Σύμβαση με κωδ. αναφοράς 5414/29.12.2017)

Μελέτη δεικτών προσπελασιμότητας για τους τόπους ειδικού ενδιαφέροντος (Σύμβαση με κωδ. αναφοράς 5403/05.10.2017)

Κάνοντας κλικ στους παραπάνω τίτλους μπορείτε να έχετε πρόσβαση στα αναλυτικά παραδοτέα των δύο μελετών-ερευνών που διεξήχθησαν το 2018 για το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού, με τη χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας "Τεχνική Συνδρομή Ταμείου Συνοχής".

Παρακάτω παρατίθενται τα βασικά ευρήματα και συμπεράσματα των δύο μελετών, σε ότι αφορά, δηλαδή, την κατάσταση και τις επιδράσεις της Εγνατίας Οδού σε θέματα που αφορούν (α) τις χρήσεις γης, την εγκατάσταση επιχειρήσεων και τις αξίες γης σε περιοχές 22 κόμβων του αυτοκινητόδρομου, καθώς και (β) την προσβασιμότητα και κίνηση-δυναμικότητα μιας πληθώρας τόπων ειδικού ενδιαφέροντος, όπως οι ΒΙΠΕ/ΒΙΟΠΑ, τα λιμάνια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και τα αεροδρόμια αλλά και περιοχές που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς.

Βασικά ευρήματα της Μελέτης Μεταβολών Χρήσεων Γης, Εγκατάστασης Επιχειρήσεων και Αξιών Γης:

- Η μελέτη κάλυψε μια ζώνη πλάτους 2.000 και μήκους από 2.000μ έως 10.000μ γύρω από 22 επιλεγμένους κόμβους της Εγνατίας Οδού. Οι κόμβοι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης (από Α/Κ Καλοχωρίου έως Α/Κ Λαγκαδά) συνιστούν ουσιαστικά μια ενιαία ζώνη μελέτης. Συνολικά οι περιοχές μελέτης έχουν έκταση 233.274 στρ.

- Οι 22 επιλεγμένοι κόμβοι και οι περιοχές μελέτης (readme)

- Γενικά, σε αντίθεση με την προηγούμενη αντίστοιχη μελέτη του 2009, όπου όλοι οι μελετώμενοι δείκτες αποτύπωναν μια οικονομία σε ανάπτυξη, στην τρέχουσα μελέτη (2018) αποτυπώνονται οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης στις περιοχές μελέτης. Οι μελετώμενοι δείκτες κατέγραψαν ελάχιστες μεταβολές εκτάσεων γενικών και ειδικών κατηγοριών χρήσεων γης και σημαντικές αρνητικές μεταβολές όσον αφορά τις αξίες γης και τον αριθμό των εγκατεστημένων, και ειδικότερα των "ενεργών", επιχειρήσεων στις περιοχές μελέτης. Θετική εικόνα παρουσιάζει η "γραμμική" (κατα μήκος δηλαδή του άξονα) δόμηση στις περιοχές μελέτης. Ειδικότερα:

- H έκταση των τεχνητών επιφανειών (δομημένη γη) στις περιοχές μελέτης είναι 58.812,83 στρ. και αυξήθηκε κατά 3,52% σε σχέση με το 2009, ενώ η έκταση της αγροτικής γης μειώθηκε κατά 1,34% και η έκταση της φυσικής γης μειώθηκε κατά 0,93% (δείκτης ENV07).

- Ο εδραιωμένος αναπτυξιακός ρόλος της Εγνατίας Οδού αποτυπώνεται στην αύξηση κατά 7,65%, σε σχέση με το 2009, της "γραμμικής δόμησης", στις παρόδιες κατά μήκος, και "εκτός σχεδίου", ζώνες των περιοχών μελέτης στους 22 κόμβους (δείκτης SET16) της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων. Η "συνεχής δόμηση" (δηλαδή η "εντός σχεδίου" δόμηση στις περιοχές μελέτης) αυξήθηκε κατά 2,54% σε σχέση με το 2009.

- Η κατηγορία χρήσεων γης "βιομηχανική γη" παρουσιάζει μείωση κατά 19,52% σε σχέση με το 2009, στις περιοχές μελέτης των 22 κόμβων. Οι κατηγορίες χρήσεων γης "εμπορική γη", "γη μεταφορικών εγκαταστάσεων" και "γη υπηρεσιών" παρουσίασαν μειώσεις 1,36%, 7,93% και 8,20 % αντίστοιχα σε σχέση με το 2009, στις περιοχές μελέτης (δείκτης SET17).

- Ο δείκτης εγκατάστασης επιχειρήσεων (δείκτης SET19) στις περιοχές μελέτης εμφανίζει αρνητικά αποτελέσματα τόσο ως προς την εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων (οι οποίες είναι ελάχιστες) όσο και ως προς το φαινόμενο των κλειστών επιχειρήσεων (οι οποίες είναι σημαντικά αυξημένες), σε σχέση με το 2009.

  • Στο σύνολο των 3.110 επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες στις περιοχές μελέτης, οι 2.176 καταγεγραμμένες ως "ενεργές" επιχειρήσεις του 2018 ανήκουν κυρίως στους κλάδους "εμπόριο" (45,04%), "μεταποίηση" (28,95%) και " Μεταφορές & Αποθηκεύσεις" (7,96%).
  • Όσον αφορά στην κατάταξη των "ενεργών" επιχειρήσεων ανά τομέα παραγωγής έχουν καταγραφεί 116 (5,37%) εγκαταστάσεις του πρωτογενή τομέα, 705 (32,40%) του δευτερογενή τομέα και 1339 (61,53%) του τριτογενή τομέα και 16 (0,74%) χωρίς καταγραμμένο κλάδο δραστηριότητας.
  • Οι "κλειστές" επιχειρήσεις στις περιοχές μελέτης εμφανίζονται κυρίως στις κατηγορίες "μεταποίηση" (– 32,10%, σε σχέση με το 2009), "εμπόριο" (– 28,82% σε σχέση με το 2009) και "μεταφορές & αποθήκευση" (– 8,95% σε σχέση με το 2009).

- Ο δείκτης αξιών γης (δείκτης SET18) για το 2018 καταγράφει μια σημαντική μείωση των αξιών γης, σε σχέση με το 2009, σε όλες τις περιοχές των μελετώμενων κόμβων. Οι εμπορικές αξίες των ακινήτων για το 2018 στις περιοχές μελέτης των 22 επιλεγμένων κόμβων φαίνεται πως υφίστανται τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, σημειώνοντας κατά μέσο όρο μείωση κατά 55% σε σχέση με το 2009. Ειδικότερα, όσον αφορά τους κόμβους της Εγνατίας Οδού η μέση μεταβολή είναι -59% και όσον αφορά τους κόμβους των κάθετων αξόνων η μέση μεταβολή είναι -31%.

  • Η ελάχιστη αρνητική μεταβολή ανά ζώνη σημειώνεται στην περιοχή μελέτης του Α/Κ Βέροιας (-20%) της Εγνατίας Οδού και στον Α/Κ Λευκώνα του κάθετου άξονα Θεσ/νίκη-Σέρρες-Προμαχώνας (-10%).
  • Η μέγιστη αρνητική μεταβολή ανά ζώνη στους κόμβους της Εγνατίας Οδού σημειώνεται στιες περιοχές μελέτης των Α/Κ Λαγκαδά, Α/Κ Λευκής Άμμου (Καβάλα) και Α/Κ Δυτ. Κομοτηνής με μεταβολή -90%, ενώ στους κάθετους άξονες η μέγιστη αρνητική μεταβολή ανά ζώνη καταγράφεται στην περιοχή μελέτης του Α/Κ Μανιάκοι, του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Καστοριά-Κρυσταλλοπηγή, με μείωση κατά 50%.

- Οι συνθετικοί δείκτες, οι οποίοι για πρώτη φορά υπολογίζονται και συνδέουν αποτελέσματα διαφορετικών δεικτών, δεν μεταβάλλουν ως προς τα πορίσματά τους την παραπάνω συνολική εικόνα.

  • Μια μικρή θετική διαφοροποίηση εμφανίζεται στην περιοχή μελέτης του Α/Κ Ιωαννίνων (πιθανόν λόγω της κατασκευής και λειτουργίας της Ιονίας οδού) και, από τους κόμβους των κάθετων αξόνων, στην περιοχή μελέτης του Α/Κ Φλώρινας (που λόγω των ήδη εγκατεστημένων επιχειρήσεων η λειτουργία του κάθετου άξονα συγκράτησε από ότι φαίνεται τα συνολικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης).
  • Στον αντίποδα, ιδιαίτερα αρνητικά εμφανίζονται τα αποτελέσματα των συνθετων δεικτών για την περιοχή μελέτης των Α/Κ της Εγνατίας Οδού στην Θεσσαλονίκη (από Α/Κ Καλοχωρίου έως Α/Κ Λαγκαδά) και στην περιοχή μελέτης των Α/Κ Ξάνθης, ειδικά ως προς την σημαντική μείωση της βιομηχανικής γης.

ΣΥΝΟΨΗ ΜΕΛΕΤΗΣ (.pdf) - EXECUTIVE SUMMARY in english (.pdf)

ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ (.pdf)

Αναλυτικά τα παραδοτέα τεύχη, δελτία αποτελεσμάτων, δεδομένα, μεταδεδομένα και οι χάρτες της Μελέτης Μεταβολών Χρήσεων Γης, Εγκατάστασης Επιχειρήσεων και Αξιών Γης

------------------------------

Βασικά ευρήματα της Μελέτης Δεικτών Προσπελασιμότητας για τους Τόπους Ειδικού Ενδιαφέροντος

- H μελέτη αποσκοπεί στην καταγραφή σημαντικών δεδομένων που αφορούν στα προσπελάσιμα μέσα μεταφοράς, τις βιομηχανικές περιοχές ή άλλες παραγωγικές ζώνες και τους βασικούς τόπους τουριστικού ενδιαφέροντος που βρίσκονται στη "Ζώνη Επιρροής IV" της Εγνατίας Οδού, η οποία καλύπτει τις πέντε Περιφέρειες από τις οποίες διέρχονται η Εγνατία Οδός και οι Κάθετοι Άξονες (Ανατολική Μακεδονία & Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρος και Θεσσαλία). Ειδικότερα:

- Προσπελάσιμα Μέσα Μεταφοράς:

  • Αναφορικά με την επιβατική κίνηση στους αερολιμένες στη Ζώνη Επιρροής της Εγνατίας Οδού προκύπτει (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, 2018) ότι η κίνηση των επιβατών παρουσιάζει αυξομειώσεις κατά το χρονικό διάστημα 2008-2017 (π.χ. αεροδρόμιο Σκιάθου: +61%, αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης: -45%, αεροδρόμιο Ιωαννίνων: -25,7%).
  • Αναφορικά με την επιβατική κίνηση στους λιμένες στη Ζώνη Επιρροής της Εγνατίας Οδού την χρονική περίοδο 2010 -2016 (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, 2018) μόνο στον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας εμφανίζεται θετική μεταβολή (+45%).
  • Όσον αφορά την εμπορευματική κίνηση των λιμένων συγκρίσιμα αποτελέσματα (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, 2018) προκύπτουν μόνο για την περίοδο 2014-2016, από τα οποία διαφαίνεται αρνητική μεταβολή της τάξεως άνω του 30% στα Λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας (Ο.Λ.Κ.). Ομοίως και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης παρουσιάζει αρνητική μεταβολή, αλλά πολύ μικρότερη, της τάξεως του 6% περίπου. Στα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου η μεταβολή εμφανίζεται θετική κατα 14% και 30% αντίστοιχα.
  • Σημαντικές μειώσεις των χρονοαποστάσεων, σε σχέση με το 2009, προκύπτουν για τα μέσα μεταφοράς στην περιοχή Φλώρινας και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας (Σ.Σ. Λάρισας, Σ.Σ. Βόλου, Λιμάνι Βόλου, αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου. Επίσης η ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού μεταβάλει τις διαδρομές που μετρήθηκαν από/προς το Αεροδρόμιο Ακτίου και το Λιμάνι Πρέβεζας σε σχέση με το έτος 2009 με τους αντίστοιχους χρόνους διαδρομής να εμφανίζονται ιδιαιτέρως μειωμένοι.

- Προσπελάσιμες οργανωμένες περιοχές εγκατάστασης επιχειρήσεων

  • Από την έρευνα που έλαβε χώρα στο πλαίσιο της μελέτης καταγράφηκαν 25 θεσμοθετημένοι τόποι αναπτυξιακών υποδομών στη Ζώνη Επιρροής της Εγνατίας Οδού, εκ των οποίων οι 20 είναι σε λειτουργία και οι 5 δεν λειτουργούν (βρίσκονται είτε σε κατάσταση ενεργοποίησης ή δεν ενεργοποιήθηκαν ποτέ). Πιο συγκεκριμένα καταγράφηκαν 17 ΒΙ.ΠΕ., 3 ΒΙ.ΠΑ., 1 ΒΙΟ.ΠΑ., η Τεχνόπολη και η ζώνη Καινοτομίας Θεσσαλονίκης, το Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο Ηπείρου και ο ΑΗΣ Αγ. Δημητρίου.
  • Από τους 25 τόπους παραγωγικών δραστηριοτήτων που εξετάστηκαν, οι 14 βρίσκονται σε απόσταση έως 10 χιλιομέτρων (9 ζώνες σε απόσταση έως 5 χλμ) εκατέρωθεν της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της.
  • Στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης η μέση απόσταση μεταξύ ενός τόπου και του πλησιέστερου κόμβου είναι 9 χιλ. και η μέση χρονοαπόσταση 10,2 λεπτά.
  • Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η μέση απόσταση μεταξύ ενός τόπου και του πλησιέστερου κόμβου του συστήματος Εγνατία Οδός – κάθετοι άξονες είναι 22,25 χιλ. και η αντίστοιχη μέση χρονοαπόσταση είναι 18,9 λεπτά.
  • Στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας η μέση απόσταση μεταξύ ενός τόπου και του πλησιέστερου κόμβου είναι 7,17 χιλ. και η αντίστοιχη μέση χρονοαπόσταση είναι μόλις 5,9 λεπτά.
  • Στην Περιφέρεια Ηπείρου και ειδικότερα στο Νομό Ιωαννίνων η μέση απόσταση μεταξύ ενός τόπου και του πλησιέστερου κόμβου της Εγνατίας Οδού είναι 11,5 χιλ. και η αντίστοιχη μέση χρονοαπόσταση είναι 16 λεπτά.
  • Με βάση τα διαθέσιμα σήμερα στοιχεία προκύπτει ότι εκτός από τις ΒΙ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης (σήμερα 718 λειτουργούσες επιχειρήσεις), Ιωαννίνων (σήμερα 134 επιχειρήσεις σε λειτουργία) και Βόλου (Α’) (75 λειτουργούσες επιχειρήσεις), δεν υπάρχει καμία άλλη ζώνη που να ξεπερνά τις 60 επιχειρήσεις (οι ΒΙ. ΠΕ. Κομοτηνής, Δράμας, Καβάλας, Σερρών, Πρέβεζας, Λάρισας και Παραρτήματος Βόλου αλλά και το Επιχειρηματικό Πάρκο Τύπου Α’ Κιλκίς έχουν 30-60 επιχειρήσεις).

- Προσπελάσιμοι τόποι τουριστικού ενδιαφέροντος

  • Σε σχέση με τις "αφίξεις αλλοδαπών" (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, 2018) στο σύνολο της εξεταζόμενης περιόδου 2007-2015, οι οδικές μετακινήσεις συγκεντρώνουν το 77,42% των συνολικών αφίξεων σις 5 Περιφέρειες της Ζώνης Επιρροής της Εγνατίας Οδού, με αμέσως επόμενο επιλεγόμενο μέσο το αεροπλάνο με ποσοστό 15,96%, ενώ οι θαλάσσιες και σιδηροδρομικές μεταφορές συγκεντρώνουν 6,12% και 0,50% αντίστοιχα.
  • Για την περίοδο 2007-2016, οι Περιφέρειες της Ζώνης συγκεντρώνουν περίπου το 28% των αφίξεων στα συλλογικά τουριστικά καταλύματα στο σύνολο της Χώρας. Μεταξύ των Περιφερειών της Ζώνης, επικρατεί η Κεντρική Μακεδονία (53%), ενώ το μικρότερο ποσοστό παρουσιάζει η Δυτική Μακεδονία (4%). Σε επίπεδο Περιφερειακών Ενοτήτων, υπερέχει η Π.Ε. Θεσσαλονίκης (24,54%), και ακολουθούν οι Π.Ε. Χαλκιδικής (18,69%), Μαγνησίας-Σποράδων (9,19%), Τρικάλων (6,15%), Καβάλας-Θάσου (5,67%) και Ιωαννίνων (5,60%).
  • Για την περίοδο 2007-2016, η Ζώνη αντιπροσώπευε το 18,54% των διανυκτερεύσεων του συνόλου της Χώρας. Σε επίπεδο Περιφερειών η εικόνα προσομοιάζει εκείνη των αφίξεων. Η Π.Ε. Χαλκιδικής καλύπτει περισσότερο από το 1/3 του συνόλου των διανυκτερεύσεων της Ζώνης. Οι υπόλοιπες Π.Ε. που ξεχωρίζουν από κάθε Περιφέρεια, ως προς τη συμμετοχή τους στο σύνολο της Ζώνης, είναι οι Π.Ε. Θεσσαλονίκης (16,33%), Μαγνησίας-Σποράδων (9,68%), Καβάλας (7,19%) και Ιωαννίνων (3,41%). Τα χαμηλότερα ποσοστά διανυκτερεύσεων εμφανίζουν οι Π.Ε. Γρεβενών (0,18%) και Κιλκίς (0,23%), οι οποίες σημειωτέον συγκέντρωναν και τα χαμηλότερα ποσοστά αφίξεων κατά την περίοδο 2007-2016.
  • Για την περίοδο 2010-2016, η Ζώνη Επιρροής της Εγνατάις Οδού εμφανίζει χαμηλότερα ποσοστά πληρότητας κλινών σε σύγκριση με το σύνολο της Χώρας (μέση πληρότητα: 37,08% έναντι 47,33%). Σε επίπεδο Περιφερειών, το μεγαλύτερο ποσοστό μέσης πληρότητας εμφανίζει η Κεντρική Μακεδονία (44,44%), ενώ το χαμηλότερο ποσοστό η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας (18,56%). Για την περίοδο 2010-2016, η Ζώνη IV εμφανίζει χαμηλότερα ποσοστά πληρότητας κλινών σε σύγκριση με το σύνολο της Χώρας (μέση πληρότητα: 37,08% έναντι 47,33%). Σε επίπεδο Περιφερειών, το μεγαλύτερο ποσοστό μέσης πληρότητας εμφανίζει η Κεντρική Μακεδονία (44,44%), ενώ το χαμηλότερο ποσοστό η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας (18,56%).
  • Από το σύνολο των πέντε Περιφερειών της Ζώνης IV, για το σύνολο της περιόδου 2007-2015 η Περιφέρεια Ηπείρου καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση (14,81%) στον αριθμό των επιχειρήσεων που ασκούν οικονομικές δραστηριότητες σχετικές με το τουρισμό και η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας τη μεγαλύτερη μείωση (-5,72%). Κατά τα έτη 2010-2015, η μόνη Περιφέρεια που παρουσιάζει μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με την περίοδο 2007-2015 είναι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (5% έναντι 1,68%).
  • Το 2015, το πιο πρόσφατο έτος για το οποίο διατίθενται στοιχεία, στην Κεντρική Μακεδονία συγκεντρώνεται το 45% περίπου των επιχειρήσεων που ασκούν οικονομικές δραστηριότητες σχετικές με τον τουρισμό στη Ζώνη Επιρροής της Εγνατίας Οδού, και ακολουθεί η Θεσσαλία (20,30%). Το μικρότερο ποσοστό συγκεντρώνεται στη Δυτική Μακεδονία (7,38%). Σχετικά με τις Περιφερειακές Ενότητες, το υψηλότερο ποσοστό επιχειρήσεων σχετικών με τον τουρισμό συγκεντρώνεται στη Θεσσαλονίκη (18,32%) και ακολούθως στη Χαλκιδική (8,56%) και στη Μαγνησία – Σποράδες (8,16%). Τα χαμηλότερα ποσοστά εμφανίζουν οι τρεις από τις τέσσερις Π.Ε. της Δυτικής Μακεδονία: Γρεβενά, Καστοριά και Φλώρινα (1-1,5% συμμετοχή στο σύνολο της Ζώνης).
  • Κατά την περίοδο 2007-2015 όλες οι Περιφέρειες πλην της Δυτικής Μακεδονίας καταγράφουν αρνητικά ποσοστά μεταβολής, που κυμαίνονται από -12,30% στην Κεντρική Μακεδονία έως -28,62% στη Δυτική Μακεδονία, όταν ο αριθμός των επιχειρήσεων αυξάνεται σε όλες τις Περιφέρειες της Ζώνης Επιρροής της Εγνατίας Οδού, πλην της Δυτικής Μακεδονίας. Ως αποτέλεσμα, την ίδια περίοδο, στο σύνολο της Ζώνης, η εικόνα είναι επίσης αρνητική, με τον συνολικό κύκλο εργασιών των εν λόγω επιχειρήσεων να μειώνεται κατά 15,29%.

- Αποτελέσματα έρευνας μέσω ερωτηματολογίων σε επιχειρήσεις εγκατεστημένες σε ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ κλπ καθώς και σε επαγγελματίες & επισκέπτες τουριστικών τόπων στη ζώνη επιρροής της Εγνατίας Οδού (.pdf, 2 MB)

  • Η βελτίωση της προσβασιμότητας, καθώς και η θετική αξιολόγηση της μετακίνησης μέσω της Εγνατίας Οδού, για την εκάστοτε επιχείρηση αποτελεί τη σημαντικότερη εποικοδομητική επίδραση της Εγνατίας Οδού.
  • Δεν προκύπτει σημαντική συσχέτιση της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού με την άυξηση του προσωπικού, τη διεύρυνση του πελατολογίου ή την αύξηση της αναγνωρισιμότητας, παρότι ο κύκλος εργασιών φαίνεται να επηρεάστηκε θετικά στο ήμισυ περίπου των μεγάλων επιχειρήσεων.
  • Δεν προκύπτει σημαντική συσχέτιση της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού με την άυξηση του προσωπικού, τη διεύρυνση του πελατολογίου ή την αύξηση της αναγνωρισιμότητας, παρότι ο κύκλος εργασιών φαίνεται να επηρεάστηκε θετικά στο ήμισυ περίπου των μεγάλων επιχειρήσεων.
  • Σε μικρότερο βαθμό ως προβλήματα αναφέρθηκαν θέματα ασφάλειας, το υψηλό κόστος μετακίνησης και σε κάποιες περιπτώσεις κρίθηκε αρνητικά ο υψηλός χρόνος μετακίνησης.
  • Από τα 945 συνολικά ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν (σε δύο περιόδους: θερινή και χειμερινή) για τους τόπους/ζώνες τουριστικού ενδιαφέροντος προέκυψαν ορισιμένα βασικά συμπεράσματα.
  • Οι ημεδαποί επισκέπτες, σε σχέση με τους αλλοδαπούς, ήταν γενικότερα νεότεροι και με χαμηλότερα εισοδήματα, ενώ επισκέπτονταν συχνότερα τον εν λόγω τόπο (όπου απάντησαν το ερωτηματολόγιο).
  • Επίσης, σε αντίθεση με τους αλλοδαπούς επισκέπτες, γνωρίζοντας τις αλλαγές στους χρόνους και την ποιότητα μετακίνησης που έχουν επέλθει μετά τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού, οι ημεδαποί επισκέπτες απάντησαν κατά πλειοψηφία ότι κατά την επιλογή του ταξιδιού τους έπαιξε ρόλο η ύπαρξή της.
  • Επιπλέον στην περίπτωση των αλλοδαπών επισκεπτών το κόστος μετακίνησης κρίθηκε πιο θετικά σε σχέση με τους ημεδαπούς επισκέπτες.
  • Κυρίαρχος στο σύνολο των επισκεπτών ήταν ο παραθεριστικός τουρισμός, ενώ ως προβλήματα αξιολογήθηκαν η ελλιπής συντήρηση και τα ζητήματα ασφάλειας.
  • Σε σχέση με τα θετικά της μετακίνησής τους, οι επισκέπτες του εξωτερικού έκριναν όλα τα χαρακτηριστικά που αναφερόταν στην ερώτηση ως θετικά, ενώ οι ημεδαποί επισκέπτες έκριναν αρνητικά τις παρόδιες χρήσεις εξυπηρέτησης των οδηγών.
  • Σε σχέση με τους επαγγελματίες τουρισμού, η εικόνα είναι παρόμοια όσον αφορά την εμπειρία της μετακίνησης, καθώς και αυτή η ομάδα ερωτώμενων έκρινε θετικά τα περισσότερα χαρακτηριστικά που δώθηκαν από την αντίστοιχη ερώτηση και ανέφεραν ως προβλήματα τα ίδια που ενέδειξαν και οι επισκέπτες (σήμανση, συντήρηση και παρόδιες χρήσεις εξυπηρέτησης οδηγών).

Χάρτης μετρηθέντων διαδρομών για τις συγκοινωνιακές μετρήσεις αποστάσεων-χρονοαποαστάσεων της μελέτης

ΣΥΝΟΨΗ ΜΕΛΕΤΗΣ (.pdf)

EXECUTIVE SUMMARY in english (.pdf)

Αναλυτικά τα παραδοτέα τεύχη, δελτία αποτελεσμάτων, δεδομένα, μεταδεδομένα και οι χάρτες της Μελέτης Δεικτών Προσπελασιμότητας για τους Τόπους Ειδικού Ενδιαφέροντος

--------------------

jk Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε μαζί μας

Παρατηρητήριο Εγνατίας Οδού ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Τ.Θ. 60030 6ο χλμ Θεσσαλονίκης- Θέρμης 570 01 Θέρμη, Θεσσαλονίκη Τηλ. 2310 470 200 Fax: 2310 475 937 e-mail: observe at egnatia.gr
Σημείωση: Για λόγους anti-spam, προκειμένου να στείλετε e-mail παρακαλούμε να αντικαταστήσετε τη λέξη "at" με το σύμβολο "@"

 

15.02.2019

μ 9o Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές (International Congress on Transport Research - ICTR)

Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) διοργανώνουν το «9ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα» με κεντρικό θέμα: «Μεταφορές 4.0: Η Ευφυής Εξέλιξη» το οποίο θα διεξαχθεί στην Αθήνα, στις 24 με 25 Οκτωβρίου 2019.

φ Ιστότοπος συνεδρίου: https://www.ictr.gr.

 

μ Η νέα βάση δεδομένων για τα αστικά κέντρα του JRC (Urban Centres Database, Joint Research Centre, EU) παρέχει ενημερωμένα ανοικτά δεδομένα για περισσότερες από 10.000 πόλεις παγκοσμίως (στην αγγλική γλώσσα).

Η νέα βάση δεδομένων για τις πόλεις (Urban Centres Database GHS-UCDB R2019A), βασιζόμενη στο Global Human Settlement Layer (GHSL), παρέχει λεπτομερέστερες πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία και το μέγεθος των πόλεων καθώς και χαρακτηριστικά όπως η πράσινη κατάσταση, οι εκπομπές φωτός τη νύχτα, το μέγεθος του πληθυσμού, οι κατοικημένες περιοχές που εκτίθενται σε φυσικούς κινδύνους , και το χρόνο ταξιδιού στην πρωτεύουσα.

Η βάση δεδομένων Urban Center GHS-UCDB R2019A παρέχει νέα ανοιχτά δεδομένα που υποστηρίζουν την παρακολούθηση των διεθνών προγραμμάτων UN Sustainable Development Goals, UN's New Urban Agenda & Sendai Framework for Disaster Risk Reduction.

Η βάση δεδομένων Urban Centre Database GHS-UCDB R2019A διατίθεται ελεύθερα και δωρεάν ως μέρος του GHSL collection στο ανοιχτό portal δεδομένων του JRC. Για πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά, η βάση δεδομένων περιέχει πληροφορίες που έχουν καταγραφεί από το 1975 έως το 2015.

Ανταποκρινόμενη στην έλλειψη συνεκτικών δεδομένων ή δεδομένων που περιορίζονται μόνο σε μεγάλες πόλεις, η Βάση Δεδομένων καθιστά πλέον δυνατή την χαρτογράφηση, ταξινόμηση και καταμέτρηση όλων των ανθρώπινων οικισμών στον κόσμο με τυποποιημένο τρόπο και αποκαλύπτει πολύ διαφορετικά αναπτυξιακά πρότυπα σε διάφορα μέρη του κόσμου. Με ένα μόνο κλικ, η νέα βάση δεδομένων επιτρέπει επίσης να δούμε ποιες πόλεις στον κόσμο γίνονται όλο και πιο πράσινες, όπου η ατμοσφαιρική ρύπανση (συγκεντρώσεις PM2,5) υπερβαίνει τα υγιή επίπεδα και ποιες πόλεις έχουν αυξήσει το φως της νύχτας μεταξύ 1995 και 2015.

φ web: Urban Centre Database GHS-UCDB R2019A

 

18.01.2019

μ Οι άδειες Creative Commons 4.0 επίσημα διαθέσιμες πλέον και στα ελληνικά

Ολοκληρώθηκε η μετάφραση της έκδοσης 4.0 των αδειών Creative Commons στα ελληνικά. Οι άδειες Creative Commons αποτελούν ένα σύνολο τυποποιημένων αδειών πνευματικών δικαιωμάτων, οι οποίες επιτρέπουν στους δημιουργούς να διανέμουν το έργο τους ελεύθερα στο κοινό. Οι εν λόγω άδειες ποικίλλουν και ο εκάστοτε δημιουργός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει εκείνη που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του.

Τα κείμενα των αδειών Creative Commons 4.0 είναι διαθέσιμα παρακάτω:

-Αναφορά Δημιουργού 4.0 (CC-BY)

- Αναφορά Δημιουργού – Παρόμοια Διανομή 4.0  (CC-BY-SA)

- Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0  (CC-BY-NC)

- Αναφορά Δημιουργού – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 (CC-BY-ND)

- Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0  (CC-BY-NC-SA)

- Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Όχι Παράγωγα Έργα 4.0

πηγή: http://www.ekt.gr/el/news/22720

 

14.12.2018

μ Υλοποιώντας Βήμα προς Βήμα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)

To Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) ανέπτυξε ειδικό δικτυακό τόπο που αποτελεί έναν ανοιχτό χώρο πληροφόρησης και υποστήριξης όλων των ενδιαφερόμενων Φορέων που εκτελούν ή ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ΣΒΑΚ.

φ Ιστότοπος: http://www.svakguide.imet.gr.
Υλοποιώντας Βήμα προς Βήμα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Βασικές κατευθύνσεις του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ)

 

26.11.2018

μ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ του Παρατηρητηρίου: "Ειδικές Μεταφορές στο Οδικό Δίκτυο Αρμοδιότητας της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ - Έκθεση Ανάλυσης Βασικών Χαρακτηριστικών

Το Κείμενο Εργασίας εκθέτει τη στατιστική και χωρική ανάλυση βασικών χαρακτηριστικών των ειδικών μεταφορών που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2007-2017 στο οδικό δίκτυο η αρμοδιότητα λειτουργίας/συντήρησης του οποίου ανήκει στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ». Η ανάλυση βασίστηκε στα στοιχεία των αντίστοιχων απαιτούμενων ειδικών αδειών διέλευσης που εκδόθηκαν. Αυτό το οδικό δίκτυο σήμερα έχει μήκος 920 χλμ. περίπου, και αποτελείται από τους άξονες/αυτοκινητοδρόμους (α) της Εγνατίας Οδού, (β) του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, (γ) του κάθετου Άξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας (δ) του ΠΑΘΕ από Α/Κ Κλειδιού έως Ευζώνους και από Α/Κ Αξιού έως την είσοδο Θεσσαλονίκης, (ε) του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθώς και (στ) της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας.

ψΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ του Παρατηρητηρίου: "Ειδικές Μεταφορές στο Οδικό Δίκτυο Αρμοδιότητας της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ - Έκθεση Ανάλυσης Βασικών Χαρακτηριστικών

μ Συναφές άρθρο παρουσίασης στο 8ο Διεθνές Συνέδριο για τις Μεταφορές στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, 28-29 Σεπτεμβρίου 2017)

ψ Μαραπίδης Α., Βίσκος Ε. & Λαζαρίδης Κ. (2017): "Σύστημα έκδοσης αδειών για την πραγματοποίηση ειδικών μεταφορών διαμέσου του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Εγνατία Οδός Α.Ε."

 

 

19.11.2018

μ Η σημασία των έξυπνων στατιστικών στη δημιουργία έξυπνων και καινοτόμων πόλεων. Oι προοπτικές και οι προκλήσεις από την αυξανόμενη χρήση των έξυπνων στατιστικών στις πόλεις παρουσιάστηκαν στο διεθνές συνέδριο SmartStatistics4SmartCities.

(αναδημοσίευσή από http://www.ekt.gr/el/news/22626):

Ένα ξεχωριστό συνέδριο, για τα ελληνικά αλλά και τα ευρωπαϊκά δεδομένα, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 5 και 6 Οκτωβρίου 2018 στην Καλαμάτα. Θέμα του διεθνούς συνεδρίου SmartStatistics4SmartCities ήταν η αξιοποίηση και η εφαρμογή των έξυπνων στατιστικών στις πόλεις, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητας των πολιτών. Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν οι προκλήσεις και οι προοπτικές της αυξανόμενης χρήσης των έξυπνων στατιστικών για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πόλεων, καθώς και σχετικές πρωτοβουλίες που υλοποιούνται σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο.

Το συνέδριο, το οποίο διοργάνωσαν η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), η Eurostat, το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, ο Δήμος Καλαμάτας και το 2ο Λύκειο Καλαμάτας, παρακολούθησαν στελέχη ευρωπαϊκών οργανισμών και εθνικών στατιστικών αρχών, εκπρόσωποι δημοτικών αρχών, ερευνητές, ακαδημαϊκοί, επιχειρηματίες, φοιτητές, μαθητές.

φ Το βίντεο και οι παρουσιάσεις του συνεδρίου διατίθενται στην ιστοσελίδα  http://www.statistics.gr/event/smart-statistics.

---------------------------------------------------

μ To επιστημονικό περιοδικό «Περιφέρεια» εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας eJournals του ΕΚΤ

(αναδημοσίευσή από http://www.ekt.gr/el/news/22416):

Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) εγκαινιάζει μία νέα εκδοτική συνεργασία με το Ερευνητικό Κέντρο Οικονομικής Πολιτικής, Διακυβέρνησης και Ανάπτυξης, για την ηλεκτρονική διάθεση του επιστημονικού περιοδικού «Περιφέρεια», το οποίο εστιάζει σε θέματα αστικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Από εδώ και στο εξής το περιοδικό θα εκδίδεται ηλεκτρονικά και με Ανοικτή Πρόσβαση μέσω της ενιαίας υποδομής διαχείρισης ηλεκτρονικών περιοδικών eJournals, της υπηρεσίας ePublishing που έχει αναπτύξει το ΕΚΤ.

φ Πρόσβαση στο Επιστημονικό Περιοδικό «Περιφέρεια»

 

1.11.2018

μ Νέα έκδοση του Παρατηρητηρίου: Το «κυκλοφοριακό έργο», με βάση τα διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα, στην Εγνατία Οδό (Α2) & στους Κάθετους Άξονες.

Εκδόθηκε το νέο Δελτίο Αποτελεσμάτων για τον συγκοινωνιακό δείκτη "TRA07: Διανυθέντα Οχηματοχιλιόμετρα". Ο δείκτης εκτιμά το συνολικό «κυκλοφοριακό έργο» στην Εγνατία Οδό & στους Κάθετους Άξονες Σιάτιστας-Κρυσταλλοπηγής (Α29), Αξιού/Χαλάστρας-Ευζώνων (βόρειο τμήμα Α1) και Θεσσαλονίκης-Σερρών-Προμαχώνα (Α25). Το οχηματοχιλιόμετρο που χρησιμοποιείται ως μονάδα μέτρησης ισοδυναμεί με την κίνηση ενός οχήματος για ένα χιλιόμετρο.

Συνοπτικά:

Το 2017 η συνολική ετήσια κυκλοφορία στον άξονα της Εγνατίας Οδού εκτιμάται ότι ανήλθε στα 2,54 δισεκατομμύρια οχηματοχιλιόμετρα. Η κυκλοφορία του 2017 φαίνεται να είναι αυξημένη κατά 15% περίπου σε σχέση με αυτήν του 2013, με την αύξηση το τελευταίο έτος (2017 σε σχέση με το 2016) να ξεπερνά το 6%. Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του 1ου 6μήνου του 2018, η αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων φαίνεται να συνεχίζεται και μάλιστα με υψηλό ποσοστό (5-10%) και στο παρόν έτος. Τα διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα κατά το 3ο τρίμηνο (Ιούλιος-Αύγουστος-Σεπτέμβριος) του έτους 2017 φθάνουν το 36% των ετήσιων και είναι διπλάσια αυτών που διανύθηκαν κατά το 1ο τρίμηνο του έτους. Αυτή η εποχική διακύμανση αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα και όχι τα βαρέα, ο φόρτος των οποίων παραμένει σχετικά σταθερός καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό έργο παρατηρείται, όπως είναι αναμενόμενο λόγω της θέσης της Θεσσαλονίκης, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (51% των συνολικών οχηματοχιλιομέτρων στον άξονα της Εγνατίας Οδού). Το 26% των οχηματοχιλιομέτρων διανύθηκε στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία σημειωτέον είναι η Περιφέρεια με το μεγαλύτερο σε μήκος τμήμα της Εγνατίας Οδού (37,1% του συνολικού μήκους του άξονα), και ακολουθούν η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος με 12% περίπου η κάθε μία.

Όσον αφορά, αθροιστικά, τους 3 βασικούς κάθετους άξονες Άξονες της Εγνατίας Οδού (α) Σιάτιστας-Κρυσταλλοπηγής (Α29), (β) Αξιού/Χαλάστρας-Ευζώνων (βόρειο τμήμα Α1) και (γ) Θεσσαλονίκης-Σερρών-Προμαχώνα (Α25) διανύθηκαν το 2017 περίπου 595 εκατομ. οχηματοχιλιόμετρα (79 στον Α29, 143 στον Α1 και 373 στον Α25). Αν προστεθεί και το κυκλοφοριακό έργο της Εγνατίας Οδού, προκύπτει ότι στους 4 βασικούς άξονες που διαχειρίζεται η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, συνολικού μήκους 882km, διανύθηκαν το 2017 περισσότερα από 3,14 δισεκατομ. οχηματοχιλιόμετρα, που αποτελούν το 32% των οχηματοχιλιομέτρων που διανύθηκαν συνολικά στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας (9,74 δισεκατομ. ), συνολικού μήκους 2.133 km.

 

09.10.2018

μ Η Επιτροπή δρομολόγησε το νέο Geoportal INSPIRE που προσφέρει ευκολότερη πρόσβαση σε γεω-χωρικά δεδομένα στην ΕΕ.

Η ανασχεδιασμένη γεω-πύλη αποτελεί μια ενιαία θυρίδα για τις δημόσιες αρχές, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες για να ανακαλύψουν, να αποκτήσουν πρόσβαση και να χρησιμοποιήσουν σύνολα δεδομένων που σχετίζονται με το περιβάλλον, τα διοικητικά όρια, τα δίκτυα μεταφορών και άλλα βασικά γεωγραφικά χαρακτηριστικά στις χώρες-μέλη και τις Περιφέρειας της ΕΕ. Επίσης η γεω-πύλη προσφέρει τη δυνατότητα "ελέγχου αναφοράς INSPIRE", μέσω ειδικής εφαρμογής που επιτρέπει στους παρόχους δεδομένων να ελέγξουν εάν τα σύνολα δεδομένων, οι υπηρεσίες δικτύου και τα μεταδεδομένα τους πληρούν τις απαιτήσεις που ορίζονται στις τεχνικές κατευθυντήριες γραμμές της οδηγίας INSPIRE.

φ Περισσότερες πληροφορίες στο Geoportal INSPIRE >>

 

26.09.2018

μ Διεθνές Συνέδριο: Spatial Statistics 2019: Towards Spatial Data Science 10 – 13 July 2019 | Sitges, Spain

Πρόκειται για το 5ο Διεθνές Συνέδριο για τα χωρικά στατιστικά δεδομένα που θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανική πόλη Sitges (κοντά στη Βαρκελώνη), από τις 10 έως τις 13 Ιουλίου 2019, με κεντρικό θέμα "Προς την Επιστήμη Χωρικών Δεδομένων".

φ Περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο του Συνεδρίου >>

17.09.2018

μ 2nd Symposium on Management of Future motorway and urban Traffic Systems (MFTS 2018): Booklet of abstracts: Ispra, 11-12 June 2018

Το Συμπόσιο επικεντρώνεται στα μελλοντικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, καλύπτοντας τα θέματα ελέγχου κυκλοφορίας, εκτίμησης και μοντελοποίησης αυτοκινητοδρόμων και αστικών δικτύων, με ιδιαίτερη έμφαση στην παρουσία προηγμένων τεχνολογιών επικοινωνίας και αυτοματισμού οχημάτων.

Περισσότερες πληροφορίες και το βιβλίο των πρακτικών διατίθενται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή >>>

 

μ Διεθνές Συνέδριο με θέμα τις έξυπνες στατιστικές για έξυπνες πόλεις (smart statistics 4 smart cities)

Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «SmartStatistics4SmartCities» (Έξυπνες Στατιστικές για Έξυπνες Πόλεις) διοργανώνεται στις 5 και 6 Οκτωβρίου 2018 στην Καλαμάτα, από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, τη Eurostat, την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον Δήμο Καλαμάτας και το 2ο Λύκειο Καλαμάτας. Θέμα του Συνεδρίου είναι η αξιοποίηση των έξυπνων στατιστικών, δηλαδή των στατιστικών δεδομένων που προέρχονται από φορητές και καταναλωτικές ηλεκτρονικές συσκευές, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητας των πολιτών.  

φ Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται στον ιστότοπο της ΕΛΣΤΑΤ >>

 

 

13.09.2018

ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: "Ανάλυση Μητρώου Επιχειρήσεων, 2009-2015", Σεπτέμβριος 2018 (pdf, 7 MB)

Μία πρωταρχική διερεύνηση της εξέλιξης της επιχειρηματικότητας με βάση το δημοσιευμένο Μητρώο Επιχειρήσεων της ΕΛ.ΣΤΑΤ, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάλυση των σχετικών στοιχείων στη Ζώνη Επιρροής της Εγνατίας Οδού που περιλαμβάνει τις Περιφέρειες διέλευσης του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή τις Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο και Θεσσαλία, για την περίοδο 2009-2015.

12.09.2018

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΩΝ

«Υπηρεσίες συμβούλου χωροταξίας-πολεοδομίας & περιφερειακής ανάπτυξης για την παρακολούθηση δεικτών και την ανάλυση-αξιολόγηση των χωρικών επιδράσεων της Εγνατίας Οδού” - Κωδικός Αναφοράς 5622» Α/Α ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΣΗΔΗΣ 63112
Κωδ. αναφοράς: 5622
Είδος: Μελέτες / Υπηρεσίες

Προθεσμία Υποβολής έως: 16/10/2018
Προθεσμία Υποβολής Αίτησης Παραλαβής Τευχών & Λοιπών Εγγράφων: 8/10/2018
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 12/9/2018

Δείτε τα τεύχη δημοπράτησης
Τρόπος παραλαβής σχετικών εγγράφων


  
«Υπηρεσίες συμβούλου για την οργάνωση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης γεωχωρικών δεδομένων (GIS) του Παρατηρητηρίου – Κωδικός Αναφοράς 5623» Α/Α ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΣΗΔΗΣ 64148
Κωδ. αναφοράς: 5623
Είδος: Μελέτες / Υπηρεσίες

Προθεσμία Υποβολής έως: 16/10/2018
Προθεσμία Υποβολής Αίτησης Παραλαβής Τευχών & Λοιπών Εγγράφων: 8/10/2018
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 12/9/2018

Δείτε τα τεύχη δημοπράτησης
Τρόπος παραλαβής σχετικών εγγράφων

 

27.07.2018

μ Δημοσιεύτηκε η μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο "Ποιος πάει πού; Πόσο μένει; Πόσα ξοδεύει; στην οποία αναλύεται ο εισερχόμενος τουρισμός ανά Περιφέρεια και ανά αγορά για το έτος 2017.

Σύμφωνα με το σχετικό ενημερωτικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ "οι Περιφέρειες με τις μεγαλύτερες ροές εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης είναι η Κεντρική Μακεδονία, το Νότιο Αιγαίο, η Αττική, η Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά. Το προφίλ των επισκεπτών διαφοροποιείται ανά Περιφέρεια, με αποτέλεσμα η Κεντρική Μακεδονία να έχει το μεγαλύτερο αριθμό επισκέψεων, ενώ το Νότιο Αιγαίο και η Κρήτη να υπερτερούν σε αριθμό εισπράξεων. Στις εισπράξεις υπερτερεί και η Αττική, ενώ χαμηλότερα από την Κεντρική Μακεδονία βρίσκονται τα Ιόνια Νησιά. Ειδικότερα, οι 5 αυτές Περιφέρειες δέχονται το 84% των επισκέψεων (26,0 εκ. στο σύνολο της χώρας), το 87% των διανυκτερεύσεων (181 εκ.) και το 89% των εισπράξεων (12,6 δισ. €).

φ H πλήρης μελέτη είναι διαθέσιμη από τον ιστότοπο του ΙΝΣΕΤΕ >>>

 

01.06.2018

 

μ Ανοιχτά Δεδομένα: νέα διαθέσιμα σύνολα του Παρατηρητηρίου της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ συμμετέχει στον κατάλογο των ανοιχτών δημόσιων δεδομένων και πληροφοριών (data.gov.gr) αλλά και στην Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών (www.inspire.okxe.gr).
Tο Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού διαθέτει μέσω του ιστότοπου σύνολα ανοικτών δεδομένων σε μηχαναγνώσιμη μορφή.

Νέες προσθήκες:

GIS data Οδικά Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών στην Ελλάδα

GIS data Οδοί με απαγόρευση κυκλοφορίας για βαρέα οχήματα (Αρχείο ΦΕΚ Β΄3769/26.10.2017)

GIS data Στοιχεία Λειτουργίας και Συντήρησης Αυτοκινητοδρόμων αρμοδιότητας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ

GIA data Δημοτικά Διαμερίσματα στη “Ζώνη Επιρροής IV της Εγνατίας Οδού” (Περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), με πληθυσμούς απογραφής 1991, 2001, 2011.

sΠερισσότερες πληροφορίες: http://observatory.egnatia.gr/06_extras/6_11_OpDa.html

 

07.05.2018

μ Policy Learning Platform - Interreg Europe programme

To Policy Learning Platform δηλαδή η "πλατφόρμα εκμάθησης πολιτικής" είναι η δεύτερη δράση του προγράμματος Interreg Europe, που δημιουργήθηκε για να ενισχύσει την ενημέρωση των πολιτικών σε επίπεδο ΕΕ και την κεφαλαιοποίηση των πρακτικών των πολιτικών περιφερειακής ανάπτυξης. Η πλατφόρμα διατίθεται στην Αγγλική γλώσσα.

Περισσότερες πληροφορίες >>

12.04.2018

μ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: "The Territorial Impact Assessment of transport: the case of the Egnatia motorway system in the cohesion potential of Southeast Europe",
- Authors: Nikolaos Gavanas , Efthimios Moutsiakis, Anastasia Tasopoulou, Eleni Verani & Vasilios Fourkas
Impact Assessment and Project Appraisal Journal (2018):
Received 23 Oct 2017, Accepted 22 Dec 2017, Published online: 04 Apr 2018, Published on behalf of the International Association for Impact Assessment

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:Η Μελέτη Χωρικών Επιδράσεων (Territorial Impact Assessment: TIA) προτείνεται ως ένα κρίσιμο εργαλείο για την διερεύνηση των τρόπων που οι εφαρμοζόμενες πολιτικές επηρεάζουν τη χωροταξική ανάπτυξη και ως εκ τούτου, την εδαφική συνοχή. Το άρθρο εισάγει ένα μεθοδολογικό μοντέλο Μελέτης Χωρικών Επιδράσεων σε σχέση με τον τομέα των μεταφορών. Ο σχεδιασμός του μεθοδολογικού μοντέλου βασίζεται σε ένα ποσοτικό πλαίσιο αξιολόγησης που περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλεγμένων δεικτών επιδράσεων που εφαρμόζονται σε διασυνοριακή περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που δυνητικά επηρεάζεται από τη λειτουργία του ελληνικού συστήματος αυτοκινητόδρομων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων. Οι δείκτες ομαδοποιούνται σε τρεις βασικούς άξονες της μελέτης Χωρικών Επιδράσεων, δηλαδή (α) τις συνδυασμένες μεταφορές, (β) την πολυκεντρική χωρική οργάνωση και (γ) τη διασυνοριακή εδαφική συνεργασία και προσεγγίζονται με ποσοτική ανάλυση. Η διαδικασία καταλήγει σε συνολικό σύνθετο δείκτη μέτρησης του «επιπέδου της εδαφικής συνοχής», μαζί με μερικά βασικά αποτελέσματα και την αναμενόμενη προστιθέμενη αξία της συγκεκριμένης μεθοδολογίας. Το άρθρο, υπογραμμίζει, επίσης, ορισμένες βασικές τεχνικές πτυχές σχετικά με τις υπολογιστικές διαδικασίες που χρησιμοποιούνται και προβαίνει σε προτάσεις για περαιτέρω βελτίωση του προτεινόμεου μεθοδολογικού μοντέλου.

 

12.03.2018

μ Eργαλείο Αξιολόγησης Εδαφικών Επιπτώσεων (Territorial Impact Assessment - TIA) του ESPON.

Το εργαλείο ESPON TIA είναι μια διαδραστική διαδικτυακή εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει τους διαμορφωτές της περιφερειακής πολιτικής και τους επαγγελματίες με την αναγνώριση των εκ των προτέρων δυνητικών χωρικών επιδράσεων των νέων νομοθεσιών, πολιτικών και οδηγιών της ΕΕ (ΝΠΟ-ΕΕ).

Το εργαλείο ESPON TIA βοηθά τη διέυθυνση και το συντονισμό μελετών και μια συζητήσεων σχετικά με τις χωρικές επιδράσεις των ΝΠΟ-ΕΕ. Το εργαλείο επιτρέπει την πραγματοποίηση μιας άμεσης εκ των προτέρων ανάλυσης του δυνητικού αντίκτυπου των πολιτικών και έργνω της ΕΕ για την ανάπτυξη των Ευρωπαϊκών περιφερειακών ενοτήτων (NUTS3), ελέγχοντας όλους τους σχετικούς δείκτες.

espon tia

 

12.02.2018

μ 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης

27-30 Σεπτεμβρίου 2018, Βόλος

φ Διοργάνωση: Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης

 

 

25.01.2018

μ Εφαρμογή χάρτη online:

Οδοί με απαγόρευση κυκλοφορίας για βαρέα οχήματα (Αρχείο ΦΕΚ Β΄3769/26.10.2017)

v δείτε το χάρτη σε εικόνα (pdf, 500 KB)
v

Η εφαρμογή προβάλει τις οδούς παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων (κόκκινη γραμμή) στις οποίες επιβάλλεται απαγόρευση της κυκλοφορίας στα μηχανοκίνητα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, σύμφωνα με την ΥΑ του ΥΠΥΜΕ Αριθμ. ΔΝΣγ/οικ.70.

- Κάντε κλικ ΕΔΩ ή πάνω στην εικόνα για να συνδεθείτε

diodia_map_onlie_2018_01

Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ

Με κλικ πάνω στην κόκκινη γραμμή ανοίγει επιπλέον παράθυρο με στοιχεία πίνακα όπως αυτά υπάρχουν στο ΦΕΚ. 

Επιπλέον πληροφορίες για το αρχείο Οδών και την εφαρμογή παρουσίασης σε online χάρτη ΕΔΩ

Δ/νση Συντήρησης και Λειτουργίας Αυτοκινητορόμου & Υποδομών
Ανάπτυξη: 
Παρατηρητήριο Εγνατίας Οδού
© ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ 

 

21.12.2017

μ Αναρτήθηκε στιν ιστότοπο του Παρατηρητηρίου (http://observatory.egnatia.gr/06_extras/6_4_reports.htm) νέο ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ με τίτλο "Διερεύνηση των οδικών και λοιπών αφίξεων μη κατοίκων Ελλάδας ανά μέσο μεταφοράς, σταθμό εισόδου και χώρα προέλευσης, κατά τη χρονική περίοδο 2007-2016" (.pdf, 800 KB)

 

20.12.2017

μ Χαρτογράφηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας ανά περιφέρεια και νομό, Περίοδος: 2012 – 2016,
Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ), Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ)

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία των ελληνικών εξαγωγών σε περιφερειακό επίπεδο προκύπτουν από τη φετινή μελέτη «Χαρτογράφηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας, ανά περιφέρεια και ανά νομό» που συστηματικά από το 2006 καταρτίζει σε ετήσια βάση το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ

Από τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΕΕΣ του ΣΕΒΕ, προκύπτει ότι για το 2016 το 66% των ελληνικών εξαγωγών προέρχεται από τις περιφέρειες Αττικής (49%) και Κεντρικής Μακεδονίας (17%), ενώ ακολουθούν οι περιφέρειες Πελοποννήσου (13%), Θεσσαλίας (5%) και Στερεάς Ελλάδας (4%). Όσον αφορά στις εισαγωγές εμπορευμάτων, παρατηρούμε ότι η περιφέρεια Αττικής έχει το μεγαλύτερο μερίδιο (70%), ενώ ακολουθούν οι περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας (12%) και Πελοποννήσου (9%), διαμορφώνοντας έτσι το 91,4% των εθνικών εμπορευματικών εισαγωγών. 

Περισσότερες πληροφορίες >>


12.12.2017

ε Νέοι χάρτες των Διευρωπαικών Δικτύων Μεταφορών

TEN-T_GRTENT-T_road-gr

Κεντρικό και Εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών για όλα τα μέσα μεταφοράς, στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες Κεντρικό και εκτεταμένο οδικό δίκτυο (ενημερωμένο για Ελλάδα), λιμάνια, οδικοί-σιδηροδρομικοί κόμβοι και αεροδρόμια

πηγή: GIS dymanic maps of TEN-T (EC, DG MOVE, TENtec, 2017)

 

 
 

 

open data
Έρευνα Google

πληροφοριακή αφίσα

Η ΓΕΩΠΥΛΗ αποτελεί μία διαδικτυακή γεωγραφική πύλη (Geoportal) μέσω της οποίας προβάλλεται ένα πλήθος γεωχωρικών πληροφοριών της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., συσχετίζονται με άλλα πληροφοριακά συστήματα εντός εταιρίας και διατίθεται για χρήση σε φορείς του Δημοσίου, αλλά και το ευρύ κοινό.

e-Newsletter του Παρατηρητηρίου >>>

ψ
ψ
Εθνικό Σημείο Πρόσβασης για κυκλοφοριακά δεδομένα και Ευφυή Συστήματα Μεταφορών

Goggle Maps Traffic Conditions (live)

νEX POST EVALUATION OF INVESTMENT PROJECTS CO-FINANCED BY THE EUROPEAN REGIONAL DEVELOPMENT FUND (ERDF) OR COHESION FUND (CF) IN THE PERIOD 1994-1999 THE EGNATIA MOTORWAY ξ

Δελτία Αποτελεσμάτων δεικτών

Τεχνικά Δελτία Δεικτών, έκδ. Μάιος 2009 (.pdf file, 630 ΚΒ)

Χάρτες

Εκθέσεις, μελέτες και κείμενα εργασίας

παρουσιάσεις και εισηγήσεις σε συνέδρια, ημερίδες κλπ

ξ 16σέλιδο φυλλάδιο παρουσίασης του Παρατηρητηρίου (.pdf, 7 MB)
ν

EUROSTAT, στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης


 
fg
αρχείο αναρτήσεων "νέα- ειδήσεις"
 
 
ESPA 2014-2020
EP-YMEPERAA
ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ, 2014-2020
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ - ΕΣΗΔΗΣ &
Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων

ΔΙΑΥΓΕΙΑ

http://www.data.gov.gr/

Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου
Πληροφορίες για τον ιστότοπο

Σημείωση: Για να στείλετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) Στείλτε Μήνυμα
για λόγους anti-spam, παρακαλούμε αντικαταστείστε τη λέξη "at" με το σύμβολο "@"

 

Ελληνικός Ιστότοπος Αγγλικός Ιστότοπος Ιστότοπος Εγνατίας Οδού Α.Ε. Observatory Home Page Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου χαρτοθήκη