Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου
Πληροφορίες για τον ιστότοπο
Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου Δείκτες Χωρικών Επιπτώσεων Μεθοδολογίες, GIS Χωρικές Επιδράσεις, Προϊόντα & Υπηρεσίες Δικτύωση Παρατηρητηρίου

Παρατηρητήριο Εγνατίας Οδού

TEN: Διευρωπαϊκά Δίκτυαχαρτοθήκη
Πλοήγηση
Πρόοδος έργου Εγνατίας Οδού Αποτελέσματα Δεικτών Χαρτοθήκη Φωτογραφίες Εκθέσεις Παρουσιάσεις Ενημερωτικό φυλλάδιο Τύπος Επικοινωνία Πληροφορίες για τον Ιστότοπο
Νέα, εκδηλώσεις και ενδιαφέρουσες ειδήσεις

17.09.2018

μ 2nd Symposium on Management of Future motorway and urban Traffic Systems (MFTS 2018): Booklet of abstracts: Ispra, 11-12 June 2018

Το Συμπόσιο επικεντρώνεται στα μελλοντικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας, καλύπτοντας τα θέματα ελέγχου κυκλοφορίας, εκτίμησης και μοντελοποίησης αυτοκινητοδρόμων και αστικών δικτύων, με ιδιαίτερη έμφαση στην παρουσία προηγμένων τεχνολογιών επικοινωνίας και αυτοματισμού οχημάτων.

Περισσότερες πληροφορίες και το βιβλίο των πρακτικών διατίθενται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή >>>

 

13.09.2018

ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: "Ανάλυση Μητρώου Επιχειρήσεων, 2009-2015", Σεπτέμβριος 2018 (pdf, 7 MB)

Μία πρωταρχική διερεύνηση της εξέλιξης της επιχειρηματικότητας με βάση το δημοσιευμένο Μητρώο Επιχειρήσεων της ΕΛ.ΣΤΑΤ, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάλυση των σχετικών στοιχείων στη Ζώνη Επιρροής της Εγνατίας Οδού που περιλαμβάνει τις Περιφέρειες διέλευσης του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή τις Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο και Θεσσαλία, για την περίοδο 2009-2015.

12.09.2018

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΩΝ

«Υπηρεσίες συμβούλου χωροταξίας-πολεοδομίας & περιφερειακής ανάπτυξης για την παρακολούθηση δεικτών και την ανάλυση-αξιολόγηση των χωρικών επιδράσεων της Εγνατίας Οδού” - Κωδικός Αναφοράς 5622» Α/Α ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΣΗΔΗΣ 63112
Κωδ. αναφοράς: 5622
Είδος: Μελέτες / Υπηρεσίες

Προθεσμία Υποβολής έως: 16/10/2018
Προθεσμία Υποβολής Αίτησης Παραλαβής Τευχών & Λοιπών Εγγράφων: 8/10/2018
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 12/9/2018

Δείτε τα τεύχη δημοπράτησης
Τρόπος παραλαβής σχετικών εγγράφων


  
«Υπηρεσίες συμβούλου για την οργάνωση και λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης γεωχωρικών δεδομένων (GIS) του Παρατηρητηρίου – Κωδικός Αναφοράς 5623» Α/Α ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΣΗΔΗΣ 64148
Κωδ. αναφοράς: 5623
Είδος: Μελέτες / Υπηρεσίες

Προθεσμία Υποβολής έως: 16/10/2018
Προθεσμία Υποβολής Αίτησης Παραλαβής Τευχών & Λοιπών Εγγράφων: 8/10/2018
Ημερομηνία Δημοσίευσης: 12/9/2018

Δείτε τα τεύχη δημοπράτησης
Τρόπος παραλαβής σχετικών εγγράφων

 

27.07.2018

μ Δημοσιεύτηκε η μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) με τίτλο "Ποιος πάει πού; Πόσο μένει; Πόσα ξοδεύει; στην οποία αναλύεται ο εισερχόμενος τουρισμός ανά Περιφέρεια και ανά αγορά για το έτος 2017.

Σύμφωνα με το σχετικό ενημερωτικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ "οι Περιφέρειες με τις μεγαλύτερες ροές εισερχόμενης ταξιδιωτικής κίνησης είναι η Κεντρική Μακεδονία, το Νότιο Αιγαίο, η Αττική, η Κρήτη και τα Ιόνια Νησιά. Το προφίλ των επισκεπτών διαφοροποιείται ανά Περιφέρεια, με αποτέλεσμα η Κεντρική Μακεδονία να έχει το μεγαλύτερο αριθμό επισκέψεων, ενώ το Νότιο Αιγαίο και η Κρήτη να υπερτερούν σε αριθμό εισπράξεων. Στις εισπράξεις υπερτερεί και η Αττική, ενώ χαμηλότερα από την Κεντρική Μακεδονία βρίσκονται τα Ιόνια Νησιά. Ειδικότερα, οι 5 αυτές Περιφέρειες δέχονται το 84% των επισκέψεων (26,0 εκ. στο σύνολο της χώρας), το 87% των διανυκτερεύσεων (181 εκ.) και το 89% των εισπράξεων (12,6 δισ. €).

φ H πλήρης μελέτη είναι διαθέσιμη από τον ιστότοπο του ΙΝΣΕΤΕ >>>

 

01.06.2018

 

μ Ανοιχτά Δεδομένα: νέα διαθέσιμα σύνολα του Παρατηρητηρίου της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ συμμετέχει στον κατάλογο των ανοιχτών δημόσιων δεδομένων και πληροφοριών (data.gov.gr) αλλά και στην Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών (www.inspire.okxe.gr).
Tο Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού διαθέτει μέσω του ιστότοπου σύνολα ανοικτών δεδομένων σε μηχαναγνώσιμη μορφή.

Νέες προσθήκες:

GIS data Οδικά Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών στην Ελλάδα

GIS data Οδοί με απαγόρευση κυκλοφορίας για βαρέα οχήματα (Αρχείο ΦΕΚ Β΄3769/26.10.2017)

GIS data Στοιχεία Λειτουργίας και Συντήρησης Αυτοκινητοδρόμων αρμοδιότητας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ

GIA data Δημοτικά Διαμερίσματα στη “Ζώνη Επιρροής IV της Εγνατίας Οδού” (Περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), με πληθυσμούς απογραφής 1991, 2001, 2011.

sΠερισσότερες πληροφορίες: http://observatory.egnatia.gr/06_extras/6_11_OpDa.html

 

07.05.2018

μ Policy Learning Platform - Interreg Europe programme

To Policy Learning Platform δηλαδή η "πλατφόρμα εκμάθησης πολιτικής" είναι η δεύτερη δράση του προγράμματος Interreg Europe, που δημιουργήθηκε για να ενισχύσει την ενημέρωση των πολιτικών σε επίπεδο ΕΕ και την κεφαλαιοποίηση των πρακτικών των πολιτικών περιφερειακής ανάπτυξης. Η πλατφόρμα διατίθεται στην Αγγλική γλώσσα.

Περισσότερες πληροφορίες >>

12.04.2018

μ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: "The Territorial Impact Assessment of transport: the case of the Egnatia motorway system in the cohesion potential of Southeast Europe",
- Authors: Nikolaos Gavanas , Efthimios Moutsiakis, Anastasia Tasopoulou, Eleni Verani & Vasilios Fourkas
Impact Assessment and Project Appraisal Journal (2018):
Received 23 Oct 2017, Accepted 22 Dec 2017, Published online: 04 Apr 2018, Published on behalf of the International Association for Impact Assessment

ΠΕΡΙΛΗΨΗ:Η Μελέτη Χωρικών Επιδράσεων (Territorial Impact Assessment: TIA) προτείνεται ως ένα κρίσιμο εργαλείο για την διερεύνηση των τρόπων που οι εφαρμοζόμενες πολιτικές επηρεάζουν τη χωροταξική ανάπτυξη και ως εκ τούτου, την εδαφική συνοχή. Το άρθρο εισάγει ένα μεθοδολογικό μοντέλο Μελέτης Χωρικών Επιδράσεων σε σχέση με τον τομέα των μεταφορών. Ο σχεδιασμός του μεθοδολογικού μοντέλου βασίζεται σε ένα ποσοτικό πλαίσιο αξιολόγησης που περιλαμβάνει ένα σύνολο επιλεγμένων δεικτών επιδράσεων που εφαρμόζονται σε διασυνοριακή περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης που δυνητικά επηρεάζεται από τη λειτουργία του ελληνικού συστήματος αυτοκινητόδρομων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων. Οι δείκτες ομαδοποιούνται σε τρεις βασικούς άξονες της μελέτης Χωρικών Επιδράσεων, δηλαδή (α) τις συνδυασμένες μεταφορές, (β) την πολυκεντρική χωρική οργάνωση και (γ) τη διασυνοριακή εδαφική συνεργασία και προσεγγίζονται με ποσοτική ανάλυση. Η διαδικασία καταλήγει σε συνολικό σύνθετο δείκτη μέτρησης του «επιπέδου της εδαφικής συνοχής», μαζί με μερικά βασικά αποτελέσματα και την αναμενόμενη προστιθέμενη αξία της συγκεκριμένης μεθοδολογίας. Το άρθρο, υπογραμμίζει, επίσης, ορισμένες βασικές τεχνικές πτυχές σχετικά με τις υπολογιστικές διαδικασίες που χρησιμοποιούνται και προβαίνει σε προτάσεις για περαιτέρω βελτίωση του προτεινόμεου μεθοδολογικού μοντέλου.

 

12.03.2018

μ Eργαλείο Αξιολόγησης Εδαφικών Επιπτώσεων (Territorial Impact Assessment - TIA) του ESPON.

Το εργαλείο ESPON TIA είναι μια διαδραστική διαδικτυακή εφαρμογή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει τους διαμορφωτές της περιφερειακής πολιτικής και τους επαγγελματίες με την αναγνώριση των εκ των προτέρων δυνητικών χωρικών επιδράσεων των νέων νομοθεσιών, πολιτικών και οδηγιών της ΕΕ (ΝΠΟ-ΕΕ).

Το εργαλείο ESPON TIA βοηθά τη διέυθυνση και το συντονισμό μελετών και μια συζητήσεων σχετικά με τις χωρικές επιδράσεις των ΝΠΟ-ΕΕ. Το εργαλείο επιτρέπει την πραγματοποίηση μιας άμεσης εκ των προτέρων ανάλυσης του δυνητικού αντίκτυπου των πολιτικών και έργνω της ΕΕ για την ανάπτυξη των Ευρωπαϊκών περιφερειακών ενοτήτων (NUTS3), ελέγχοντας όλους τους σχετικούς δείκτες.

espon tia

 

12.02.2018

μ 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης

27-30 Σεπτεμβρίου 2018, Βόλος

φ Διοργάνωση: Τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης

 

 

25.01.2018

μ Εφαρμογή χάρτη online:

Οδοί με απαγόρευση κυκλοφορίας για βαρέα οχήματα (Αρχείο ΦΕΚ Β΄3769/26.10.2017)

v δείτε το χάρτη σε εικόνα (pdf, 500 KB)
v

Η εφαρμογή προβάλει τις οδούς παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αξόνων (κόκκινη γραμμή) στις οποίες επιβάλλεται απαγόρευση της κυκλοφορίας στα μηχανοκίνητα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, σύμφωνα με την ΥΑ του ΥΠΥΜΕ Αριθμ. ΔΝΣγ/οικ.70.

- Κάντε κλικ ΕΔΩ ή πάνω στην εικόνα για να συνδεθείτε

diodia_map_onlie_2018_01

Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ

Με κλικ πάνω στην κόκκινη γραμμή ανοίγει επιπλέον παράθυρο με στοιχεία πίνακα όπως αυτά υπάρχουν στο ΦΕΚ. 

Επιπλέον πληροφορίες για το αρχείο Οδών και την εφαρμογή παρουσίασης σε online χάρτη ΕΔΩ

Δ/νση Συντήρησης και Λειτουργίας Αυτοκινητορόμου & Υποδομών
Ανάπτυξη: 
Παρατηρητήριο Εγνατίας Οδού
© ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ 

 

21.12.2017

μ Αναρτήθηκε στιν ιστότοπο του Παρατηρητηρίου (http://observatory.egnatia.gr/06_extras/6_4_reports.htm) νέο ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ με τίτλο "Διερεύνηση των οδικών και λοιπών αφίξεων μη κατοίκων Ελλάδας ανά μέσο μεταφοράς, σταθμό εισόδου και χώρα προέλευσης, κατά τη χρονική περίοδο 2007-2016" (.pdf, 800 KB)

 

20.12.2017

μ Χαρτογράφηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας ανά περιφέρεια και νομό, Περίοδος: 2012 – 2016,
Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ), Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ)

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία των ελληνικών εξαγωγών σε περιφερειακό επίπεδο προκύπτουν από τη φετινή μελέτη «Χαρτογράφηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Ελλάδας, ανά περιφέρεια και ανά νομό» που συστηματικά από το 2006 καταρτίζει σε ετήσια βάση το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ

Από τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΕΕΣ του ΣΕΒΕ, προκύπτει ότι για το 2016 το 66% των ελληνικών εξαγωγών προέρχεται από τις περιφέρειες Αττικής (49%) και Κεντρικής Μακεδονίας (17%), ενώ ακολουθούν οι περιφέρειες Πελοποννήσου (13%), Θεσσαλίας (5%) και Στερεάς Ελλάδας (4%). Όσον αφορά στις εισαγωγές εμπορευμάτων, παρατηρούμε ότι η περιφέρεια Αττικής έχει το μεγαλύτερο μερίδιο (70%), ενώ ακολουθούν οι περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας (12%) και Πελοποννήσου (9%), διαμορφώνοντας έτσι το 91,4% των εθνικών εμπορευματικών εισαγωγών. 

Περισσότερες πληροφορίες >>


12.12.2017

ε Νέοι χάρτες των Διευρωπαικών Δικτύων Μεταφορών

TEN-T_GRTENT-T_road-gr

Κεντρικό και Εκτεταμένο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών για όλα τα μέσα μεταφοράς, στην Ελλάδα και τις γειτονικές χώρες Κεντρικό και εκτεταμένο οδικό δίκτυο (ενημερωμένο για Ελλάδα), λιμάνια, οδικοί-σιδηροδρομικοί κόμβοι και αεροδρόμια

πηγή: GIS dymanic maps of TEN-T (EC, DG MOVE, TENtec, 2017)

 

5.12.2017

μ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΕΟΠ),
ΕΚΘΕΣΗ "TERM 2017":
Μικτή πρόοδος για τον ευρωπαϊκό τομέα των μεταφορών όσον αφορά την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων και των στόχων για το κλίμα

Η Ενημέρωση του ΕΟΠ "Μηχανισμός Αναφοράς για τις Μεταφορές και το Περιβάλλον (TERM - Transport and Environment Reporting Mechanism )" παρέχει την ετήσια εκτίμηση προόδου βασισμένη σε σειρά δεικτών που παρακολουθούν την πρόοδο του τομέα των μεταφορών όσον αφορά την επίτευξη συναφών στόχων περιβαλλοντικής πολιτικής . Τα ζητήματα που καλύπτονται από την ενημέρωση περιλαμβάνουν τις εκπομπές, την ατμοσφαιρική ρύπανση, τον θόρυβο, την ανανεώσιμη ενέργεια και τον αντίκτυπο των μεταφορών στα οικοσυστήματα και τη βιοποικιλότητα.

Περισσότερες πληροφορίες (στην αγγλική γλώσσα) παρέχονται στον ιστότοπο του ΕΟΠ >>

 

14.11.2017

μ Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών

Με Δελτία Τύπου του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών (ΥΠΥΜΕ) στις 13.11.2017, ανακοινώθηκαν τα βασικά στοιχεία της διαδικασίας εκπόνησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Ελλάδας, με χρονικό ορίζοντα το έτος 2037 και ενδιάμεσο έτος το 2027.

Όπως αναφέρεται στο Δελτίο Τύπου του ΥΠΥΜΕ:

Το έργο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (ΕΣΣΜ) χρηματοδοτείται από Κοινοτικούς πόρους, στα πλαίσια των δράσεων για τη στήριξη των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της χώρας και πραγματοποιείται υπό την οικονομική διαχείριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Το ΕΣΣΜ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2019.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, με ορίζοντα το 2037 και ενδιάμεσο σταθμό το έτος 2027, αφορά στην ανάλυση των αναγκών του συνόλου του τομέα των μεταφορών (οδικές, σιδηροδρομικές, εναέριες, θαλάσσιες), μέσω της συλλογής κατάλληλων δεδομένων, λαμβάνοντας υπόψη περιβαλλοντικούς και κοινωνικοπολιτικούς παράγοντες. Επίσης, περιλαμβάνει την ανάπτυξη των απαραίτητων υποστηρικτικών εργαλείων σχεδιασμού (κυκλοφοριακό μοντέλο, μοντέλο ανάλυσης κόστους-οφέλους, διαδικτυακή βάση δεδομένων), προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο υποστήριξης αποφάσεων για τη μελλοντική χάραξη πολιτικής, τον επενδυτικό προγραμματισμό και την προετοιμασία του σχεδιασμού. Παράλληλα, προετοιμάζεται και μια πλήρως λειτουργική Μονάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να υποστηρίζει σε μόνιμη βάση τις ανάγκες του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου.

Πληροφορίες σχετικά με το έργο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών και την πρόοδό του, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρίσκουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.nationaltransportplan.gr ή μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών www.yme.gr .

φ Πηγή: Δελτίο Τύπου ΥΠΥΜΕ (13.11.2017)

Απευθείας πρόσβαση στον ιστότοπο του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών: www.nationaltransportplan.gr

ΕΣΣΜ

 

22.10.2017

μ 7η έκθεση για την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή: Το μέλλον των οικονομικών της ΕΕ

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΓΔ Αστικής και Περιφερειακής Πολιτικής) εξέδωσε (στην αγγλική γλώσσα προς το παρόν) την 7η έκθεση για την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή, στην ΕΕ και τροφοδοτεί τη συζήτηση σχετικά με τα ταμεία της ΕΕ μετά το 2020

Περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο InfoRegio της ΕΕ

 

10.10.2017

μ Συμβούλιο Περιφερειακής Συνεργασίας (Regional Cooperation Council – RCC) - Βαρόμετρο Βαλκανίων, Οκτώβριος 2017 (BALKAN BAROMETER 2017: PUBLIC OPINION SURVEY)

Η έκδοση του BALKΑΝ BAROMETER του 2017 περιέχει τα αποτελέσματα των ετήσιων ερευνών κοινής γνώμης για το Συμβούλιο Περιφερειακής Συνεργασίας (RCC).

Η γεωγραφική περιοχή ενδιαφέροντος αναφέρεται στα Βαλκάνια και περιλαμβάνει 7 κράτη: την Κροατία, και τα ακόλουθα κράτη μη-μέλη της ΕΕ: Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, ΠΓΔΜ, Μαυροβούνιο, Σερβία, Κόσοβο

Οι έρευνες εξετάζουν μια σειρά θεμάτων όπως οι προσδοκίες των κατοίκων και της επιχειρηματικής κοινότητας για τη ζωή και την εργασία, τις επικρατούσες κοινωνικοοικονομικές και πολιτικές τάσεις την περιφερειακή ανάπτυξη και την Ευρωπαϊκή προοπτική στα παραπάνω 7 κράτη.

Τα αποτελέσματα των ερευνών για το RCC παρέχονται στην αγγλική γλώσσα μέσω της ειδική Ιντερνετικής πλατφόρμας SEEDS (South East Europe Development Scoreboard)

 

 

05.10.2017

μ Μελέτη για την Χαρτογράφηση της Πολιτιστικής και Δημιουργικής Βιομηχανίας στην Ελλάδα

Η μελέτη, που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ 2014-2020, εκπονήθηκε, μετά από σχετική διαγωνιστική διαδικασία, το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2016 από το Ινστιτούτο Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου.

Σύμφωνα με την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (http://ep.culture.gr) "η διαπίστωση της απουσίας ενός κατάλληλου εργαλείου, το οποίο θα υποστήριζε τη χάραξη στρατηγικής και τη λήψη αποφάσεων που αφορούν στον σχεδιασμό δράσεων ενίσχυσης των επαγγελματιών του Σύγχρονου Πολιτισμού και της Δημιουργικής Οικονομίας, οδήγησε στην ανάγκη καταγραφής, σύμφωνα μάλιστα με τις διεθνείς πρακτικές, της αναπτυξιακής τους διάστασης".

Η μελέτη περιλαμβάνει στατιστικά δεδομένα τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο και φιλοδοξεί να βοηθήσει, όχι μόνο στην ανάδειξη των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του Πολιτισμού και της Δημιουργικότητας, αλλά και στον τεκμηριωμένο σχεδιασμό των πολιτικών εκείνων, που θα στηρίξουν τους σχετικούς κλάδους με στοχευμένες δράσεις.

Περισσότερες πληροφορίες:

φ Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του ΥΠΠΟΑ: Μελέτη για την Χαρτογράφηση της Πολιτιστικής και Δημιουργικής Βιομηχανίας στην Ελλάδα
Executive Summary in English (PDF - 2,46 Mb)
Φυλλάδιο Σύνοψης Μελέτης (PDF - 2,3 Mb)
Παρουσίαση Μελέτης
Ολόκληρη η Μελέτη

 

 

05.10.2017

μ Δημοσιεύτηκε η μελέτη του SETE Intelligence με τίτλο “Ποιος πάει πού; Πόσο μένει; Πόσα ξοδεύει;” στην οποία αναλύεται ο εισερχόμενος τουρισμός ανά Περιφέρεια και ανά Αγορά/Χώρα Προέλευσης.

φ Η σχετική σύνοψη είναι διαθέσιμη εδώ
φ Η πλήρης μελέτη είναι διαθέσιμη εδώ.

Οι μελέτες του ΙΝΣΕΤΕ για τον Ελληνικό Τουρισμό είναι διαθέσιμες εδώ.

Πηγή πρωτογενών δεδομένων: Πίνακες της ενότητας Ταξιδιωτικές εισπράξεις ανά Περιφέρεια - βασικά μεγέθη στην σχετική ιστοσελίδα "Ταξιδιωτικές Υπηρεσίες" της Τράπεζας της Ελλάδος

Ενδεικτικά:

Τράπεζα της Ελλάδος: Ταξιδιωτικές εισπράξεις ανά περιφέρεια - βασικά μεγέθη

- Ταξιδιωτικές εισπράξεις ανά περιφέρεια για τις κυριότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών

- Επισκέψεις ανά περιφέρεια για τις κυριότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών

- Διανυκτερεύσεις ανά περιφέρεια για τις κυριότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών

- Δαπάνη ανά επίσκεψη ανά περιφέρεια για τις κυριότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών

- Δαπάνη ανά διανυκτέρευση ανά περιφέρεια για τις κυριότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών

- Μέση διάρκεια παραμονής ανά περιφέρεια για τις κυριότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών

 

 

20.09.2017

μ Σύστημα παρακολούθησης και ενημέρωσης για την έρευνα και την καινοτομία στον τομέα των μεταφορών - Transport Research and Innovation Monitoring and Information System (TRIMIS), DGMOVE, EC

Η ΓΔ Κινητικότητας και Μεταφορών (DG MOVE) της EE ανέπτυξε το on-line εργαλείο TRIMIS (https://trimis.ec.europa.eu) που δίνει τη δυνατότητα ανάλυσης της καινοτομίας που αναπτύσεται στον τομέα των μεταφορών, ειδικά σε ότι αφορά την εφαρμογή και την αποτελεσματικότητα στο πλαίσιο της στρατηγικής μεταφορών της ΕΕ.

Το προφίλ της Ελλάδας για την έρευνα και την καινοτομία στον τομέα των μεταφορών, σύμφωνα με το TRIMIS

Περισσότερες πληροφορίες: TRIMIS web site

 

05.09.2017

μ Ανοιχτά Δεδομένα: διαθέσιμα σύνολα του Παρατηρητηρίου της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ συμμετέχει στον κατάλογο των ανοιχτών δημόσιων δεδομένων και πληροφοριών (data.gov.gr) αλλά και στην Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών (www.inspire.okxe.gr).
Tο Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού διαθέτει μέσω του ιστότοπου σύνολα ανοικτών δεδομένων σε μηχαναγνώσιμη μορφή.

sΠερισσότερες πληροφορίες: http://observatory.egnatia.gr/06_extras/6_11_OpDa.html

σ Κατάλογος Εγγράφων και Αρχείων της ΕΟΑΕ σε εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Α' του Ν. 4305/2014 (ΦΕΚ 237/Α') σχετικά με την «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων, πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα, τροποποίηση του Ν. 3448/2006 (ΦΕΚ 57/Α') προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2013/37/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, περαιτέρω ενίσχυση της διαφάνειας» (ΛΔ-ΕΟΑΕ-ΥΠΕ-010 Παρ. 2)

http://www.data.gov.gr/
Το data.gov.gr είναι ο κεντρικός κατάλογος των δημόσιων δεδομένων που παρέχει πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων των φορέων της ελληνικής κυβέρνησης.

 

22.08.2017

μ Benchmarking Regional Structure Finding reference regions based on structural similarities -
Συγκριτική αξιολόγηση Περιφερειακής Διάρθρωσης βρίσκοντας περιοχές αναφοράς με βάση διαρθρωτικές ομοιότητες

Στο ιστότοπο S3 Platform [Smart Specialisation Platform] της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διατίθεται (στην αγγλική γλώσσα) ένα διαδραστικό εργαλείο που επιτρέπει να εντοπιστούν οι περιοχές αναφοράς για συγκριτική αξιολόγηση της διάρθρωσης μίας Περιφέρειας σε ολόκληρη την Ευρώπη, βάσει μιας μεθοδολογίας που αναπτύχθηκε από κοινού από την Orkestra - Βασκικό Ινστιτούτο Ανταγωνιστικότητας και την S3 Platform.

Για περισσότερες πληροφορίες:
s3 platform_benchmarking

 

26.07.2017

φΤο Oxford Internet Institute ανακοίνωσε την έναρξη ενός νέου και καινοτόμου μεταπτυχιακού προγράμματος στο Social Data Science

φ Πληροφορίες

17.07.2017

μ Ο κατάλογος δεδομένων του Joint Research Centre (JRC) της ΕΕ είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που παρέχει στους επιστήμονες, τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής, τους δημοσιογράφους και άλλους χρήστες γρήγορη πρόσβαση σε επιστημονικά δεδομένα σε ευρύ φάσμα θεμάτων.

Ο κατάλογος δεδομένων του JRC είναι σε απευθείας σύνδεση κατάλογος ανοιχτής πρόσβασης των δεδομένων που παράγονται από τους ερευνητές του JRC. Αυτή τη στιγμή περιέχει 1629 σύνολα δεδομένων από 44 συλλογές δεδομένων. Ο κατάλογος επικαιροποιείται τακτικά και διοχετεύεται στην Ευρωπαϊκή Πύλη Πληροφοριών Ανοικτού Κώδικα (EU Open Data Portal).

O κατάλογος δεδομένων του Joint Research Centre (JRC) είναι προσβάσιμος στο https://data.jrc.ec.europa.eu

 

μ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: Άρθρο του Παρατηρητηρίου στο Ενημερωτικό Δελτίο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (τεύχος 201, Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος 2017, σελ. 16-23)
σ
Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού: Παρακολούθηση και Αξιολόγηση των Χωρικών Επιδράσεων του Αυτοκινητοδρόμου- το Παράδειγμα του Τουρισμού


 

17.07.2017

μ 5ο ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» 14 – 15 Ιουλίου 2017 Porto Rio, Πάτρα

Ειδική συνεδρία με τίτλο «Μεγάλα οδικά έργα, η επόμενη ημέρα», Παρασκευή 14/7, 15.30 – 18:30

s Eισήγηση Παρατηρητηρίου (Β. Φούρκας) με τίτλο "Παρακολούθηση και αξιολόγηση των χωρικών επιδράσεων αυτοκινητόδρομων: η περίπτωση της Εγνατίας Οδού"

lΠερίγραμμα εισήγησης και παρουσίασης με βάση ερωτήσεις - απαντήσεις των διοργανωτών

 

14.06.2017

μ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΙΚΤΕΣ

lΕΚΤΕΝΗΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΕΛΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ: Εκπόνηση μελέτης ετήσιων ηχομετρήσεων και χαρτογραφήσεων - αναλύσεων του περιβαλλοντικού δείκτη "Έκθεση πληθυσμού σε θόρυβο" στη ζώνη διέλευσης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων της, 2013-2015 (Κωδ. Αναφ. 5211), Δεκ. 2015 (.pdf, 500 ΚΒ)

lΤΕΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Εκπόνηση μελέτης ετήσιων ηχομετρήσεων και χαρτογραφήσεων - αναλύσεων του περιβαλλοντικού δείκτη "Έκθεση πληθυσμού σε θόρυβο" στη ζώνη διέλευσης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων της, 2013-2015 (Κωδ. Αναφ. 5211), Δεκ. 2015 (.pdf, 15 ΜΒ)

l 1η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Μετρήσεις και Αναλύσεις των Περιβαλλοντικών Δεικτών για την ’’Ποιότητα της Ατμόσφαιρας’’ στη Ζώνη Διέλευσης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων (Κωδ. Αναφ. 5354), Δεκ. 2015 (.pdf, 14,5 MB)

l 2η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Μετρήσεις και Αναλύσεις των Περιβαλλοντικών Δεικτών για την ’’Ποιότητα της Ατμόσφαιρας’’ στη Ζώνη Διέλευσης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων – Κωδικός Αναφοράς 5354» - Αύγ. 2016 (.pdf, 22 MB)

lΤΕΛΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Μετρήσεις και Αναλύσεις του Περιβαλλοντικού Δείκτη ’’Ποιότητα των Υδάτων’’ στη Ζώνη Διέλευσης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων, Δεκ. 2015 (.pdf, 22 MB)

 

27.04.2017

μ ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ από τη Spatial Foresight GmbH: "Το μέλλον της Ευρώπης. και τα εδάφη της σε σχέση με τη Λευκή Βίβλο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το μέλλον της ΕΕ των 27"

Η Λευκή Βίβλος της ΕΕ παρουσιάζει πέντε πιθανά σενάρια για το μέλλον της ΕΕ των 27. Ωστόσο, δεν αναφέρεται στις επιπτώσεις που έχουν αυτά τα σενάρια στις ευρωπαϊκές περιφέρειες και πόλεις. Η έκθεση της Spatial Foresight απαντά σε αυτό το ερώτημα και επισημαίνει μερικές πιθανές χωρικές επιπτώσεις για καθένα από τα πέντε σενάρια της Λευκής Βίβλου. Η έκθεση διατίθεται στον διατίθεται στην αγγλική γλώσσα από τον ιστότοπο της Spatial Foresight

lThe future of Europe. And its territories? A response to the EC White Paper on the future of EU 27

NEW PUBLICATION by Spatial Foresight: The future of Europe. And its territories? A response to the EC White Paper on the future of EU 27. The EC White Paper presents five possible scenarios for the future of EU27. It however ignores the effects that these scenarios have on European regions and cities. The Spatial Foresight position paper gives a response to that and points at some possible territorial implications for each of the five scenarios of the White Paper.

 

 

30.03.2017

μ Νόμος 4412 (ΦΕΚ Α' 147/08-08-2016) Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών (προσαρμογή στις Οδηγίες 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ): Ευχρηστα και ενημερωμένα αρχεία

Η ιστοσελίδα eaadhsy.gr/n4412 συντηρείται και υποστηρίζεται από τη "Διεύθυνση Βάσεων Δεδομένων & ΚΗΜΗΔΗΣ" της ΕΑΑΔΗΣΥ

08.03.2017

μ Οδηγός για τη χρηματοδότηση της ΕΕ 2014-2020
Guide to EU Funding 2014-2020

"The EPRS ‘Guide to EU Funding 2014-2020’ is a basic introduction to EU funding opportunities for regional and local authorities, NGOs, businesses, professionals and citizens. The objective is to provide an accessible list of the most important EU funds, and to provide potential beneficiaries with appropriate information on the opportunities the funding offers"...

source: https://epthinktank.eu/2017/02/20/guide-to-eu-funding-2014-2020

ς Download the Guide to EU Funding 2014-2020

 

26.01.2017

μ ΕΛ.ΣΤΑΤ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΡΕΥΝΑ ΟΔΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: 2015

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας οδικών εμπορευματικών μεταφορών για το έτος 2015. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρείται αύξηση του βάρους των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το έτος 2015 σε σχέση με το 2014 κατά 7,47%, ενώ τα πραγματοποιηθέντα τονοχιλιόμετρα αυξήθηκαν κατά 2,30%.

Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Αττική και Κεντρική Μακεδονία. Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολούθως στην Αττική ενώ στις εκφορτώσεις προηγείται η Αττική και ακολουθεί η Κεντρική Μακεδονία.

ς περισσότερες πληροφορίες >>

 

24.01.2017

μ "Αναπόφευκτη η αύξηση των θανάτων και η μείωση των γεννήσεων στην Ελλάδα την επόμενη εικοσαετία;"

Το Εργαστήριο Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων (Ε.Δ.Κ.Α) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εκδίδει το ενημερωτικό δελτίο "Δημογραφικά Νέα", στο τεύχος 28 του οποίου παρατίθεται επιστημονικό άρθρο του Καθηγητή, και επικεφαλή του ΕΚΔΑ, Βύρωνα Κοτζαμάνη με θέμα "Αναπόφευκτη η αύξηση των θανάτων και η μείωση των γεννήσεων στην Ελλάδα την επόμενη εικοσαετία;"

Το ερώτημα που απαντάται είναι εάν οι θάνατοι που είναι περισσότεροι από τις γεννήσεις στη χώρα μας την τελευταία πενταετία, θα συνεχίσουν να υπερτερούν και στο μέλλον, με αποτέλεσμα το φυσικό ισοζύγιο να παραμένει αρνητικό. Εκτιμάται πως ο αναμενόμενος πληθυσμός το 2035 θα είναι μικρότερος αυτού του 2015, καθώς τα εκτιμώμενα θετικά ισοζύγια εισόδων-εξόδων δεν είναι δυνατόν υπερσκελίσουν τα ιδιαίτερα αρνητικά φυσικά ισοζύγια (γεννήσεις -θάνατοι) της επόμενης εικοσαετίας.

Περισσότερες πληροφορίες:

l «Δημογραφικά Νέα», ΕΔΚΑ Τεύχος 28, 2017

ς Εργαστήριο Δημογραφικών και Κοινωνικών Αναλύσεων (Ε.Δ.Κ.Α), Πανεπιστημίου Θεσσαλίας - www.e-demography.gr

 

18.01.2017

μ Τα διαθέσιμα ενδεικτικά αποτελέσματα των μετρήσεων κυκλοφοριακού φόρτου στην Εγνατίας Οδοό και τους κάθετους άξονες για το 2016

 

μ Το ToposText (http://topostext.org), είναι ένα εργαλείο που συνδυάζει τις ψηφιακές εκδόσεις κειμένων της ελληνικής και λατινικής γραμματείας, με έναν διαδραστικό χάρτη στον οποίο εμφανίζονται με μεγάλη γεωγραφική ακρίβεια τα μέρη που αναφέρονται στα αρχαία κείμενα.

 

 
 

 

open data
Έρευνα Google

πληροφοριακή αφίσα

Η ΓΕΩΠΥΛΗ αποτελεί μία διαδικτυακή γεωγραφική πύλη (Geoportal) μέσω της οποίας προβάλλεται ένα πλήθος γεωχωρικών πληροφοριών της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., συσχετίζονται με άλλα πληροφοριακά συστήματα εντός εταιρίας και διατίθεται για χρήση σε φορείς του Δημοσίου, αλλά και το ευρύ κοινό.


 
fg
αρχείο αναρτήσεων "νέα- ειδήσεις"
 
 
ESPA 2014-2020
EP-YMEPERAA
ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ, 2014-2020
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ - ΕΣΗΔΗΣ &
Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων

ΔΙΑΥΓΕΙΑ

http://www.data.gov.gr/

Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου
Πληροφορίες για τον ιστότοπο

Σημείωση: Για να στείλετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) Στείλτε Μήνυμα
για λόγους anti-spam, παρακαλούμε αντικαταστείστε τη λέξη "at" με το σύμβολο "@"

 

Ελληνικός Ιστότοπος Αγγλικός Ιστότοπος Ιστότοπος Εγνατίας Οδού Α.Ε. Observatory Home Page Αρχική Σελίδα Παρατηρητηρίου χαρτοθήκη