Σημαντικές αυξήσεις του κυκλοφοριακού φόρτου στα τμήματα της Εγνατίας Οδού καταγράφηκαν το καλοκαίρι του 2009, ιδιαίτερα στη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο
Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα των μετρήσεων φόρτου για τον Αύγουστο και Σεπτέμβριο 2009, στα τμήματα της Εγνατίας Οδού όπου είναι εγκατεστημένοι μόνιμοι σταθμοί μέτρησης, με τα αντίστοιχα αποτελέσματα του 2008, προκύπτει ότι η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού είχε ως αποτέλεσμα την πολύ μεγάλη αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων στα τμήματα που ήταν σε λειτουργία και το 2008. Όπως ήταν αναμενόμενο η αύξηση αυτή ήταν εντονότερη στα δυτικά τμήματα της Εγνατίας, καθώς στα τέλη του 2008 και στο 1ο εξάμηνο του 2009 παραδόθηκαν στην κυκλοφορία σημαντικά τμήματα της Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας που δεν είχαν ολοκληρωθεί πέρυσι. Στα ανατολικά τμήματα της Εγνατίας Οδού η αύξηση ήταν επίσης αξιοσημείωτη, αν και όχι τόσο έντονη καθώς ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του αυτοκινητόδρομου ήταν ήδη ολοκληρωμένο το 2008.
Η ποσοστιαία αύξηση του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου στα δυτικά τμήματα της Εγνατίας όπου υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία κυμάνθηκε από 27% έως και 105%. Η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση παρατηρήθηκε στα τμήματα της Εγνατίας μεταξύ Ιωαννίνων και Μετσόβου. Συγκεκριμένα στο τμήμα Α/Κ Ιωαννίνων - Α/Κ Παμβώτιδας παρατηρήθηκε διπλασιασμός του κυκλοφοριακού φόρτου μετά την ολοκλήρωση του άξονα τόσο το μήνα Αύγουστο (99%) όσο και το Σεπτέμβριο (105%) σε σχέση με τους αντίστοιχους περσινούς.
Στα υπόλοιπα τμήματα της Εγνατίας η ποσοστιαία αύξηση του ημερήσιου κυκλοφοριακού φόρτου κυμάνθηκε από 9% έως και 22%.
Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται αναλυτικά τα στοιχεία των σταθμών μέτρησης κυκλοφορίας που είναι εγκατεστημένοι σε κάποια από τα τμήματα της Εγνατίας που δόθηκαν στην κυκλοφορία πριν τον Αύγουστο του 2008.
Ημερήσιος κυκλοφοριακός φόρτος σε επιλεγμένα τμήματα της Εγνατίας οδού κατά τους μήνες Αύγουστος 2008 & 2009 και Σεπτέμβριος 2008 & 2009
Τμήμα |
Αύγουστος |
Σεπτέμβριος |
2008 |
2009 |
Μεταβολή 2008-2009 % |
2008 |
2009 |
Μεταβολή 2008-2009 % |
Α/Κ Σελλών (Τύρια) - Α/Κ Δωδώνης |
7.900 |
12.300 |
55,7% |
5.500 |
7.100 |
29,1% |
Α/Κ Ιωαννίνων - Α/Κ Παμβώτιδας |
6.700 |
13.300 |
98,5% |
4.200 |
8.600 |
104,8% |
Α/Κ Βενέτικου - Α/Κ Ανατ. Γρεβενών |
6.500 |
9.700 |
49,2% |
4.000 |
6.600 |
65,0% |
Α/Κ Ανατ. Γρεβενών - Α/Κ Δυτ. Σιάτιστας |
8.900 |
12.600 |
41,6% |
6.800 |
8.600 |
26,5% |
Α/Κ Κοζάνης - Α/Κ Πολύμυλου |
15.200 |
18.300 |
20,4% |
12.700 |
15.000 |
18,1% |
Α/Κ Πολύμυλου - Α/Κ Βέροιας |
16.800 |
19.900 |
18,4% |
14.100 |
16.400 |
16,3% |
Α/Κ Ρεντίνας - Α/Κ Ασπροβάλτας |
21.000 |
23.700 |
12,9% |
14.600 |
16.900 |
15,7% |
Α/Κ Αγ. Σύλλα - Α/Κ ¶σπρης ¶μμου (Ασπροχωμάτων) |
15.200 |
17.200 |
13,2% |
12.900 |
14.100 |
9,3% |
Α/Κ Ιάσμου - Α/Κ Δυτ. Κομοτηνής |
10.200 |
12.300 |
20,5% |
9.100 |
11.100 |
22,0% |
Α/Κ Αλεξανδρούπολης - Α/Κ ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης |
7.300 |
8.300 |
13,7% |
5.400 |
6.100 |
13,0% |
Πηγή: Τμ. Κυκλοφορίας, Διεύθ. Λειτουργίας, Τομέας ΛΕΣ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. (Νοεμ. 2009) |
|