Ολοκληρωμένες μελέτες-έρευνες του Παρατηρητηρίου:
Μελέτη Μεταβολών Χρήσεων Γης, Εγκατάστασης Επιχειρήσεων και Αξιών Γης
Μελέτη δεικτών προσπελασιμότητας για τους τόπους ειδικού ενδιαφέροντος
Αποτελέσματα έρευνας μέσω ερωτηματολογίων σε επιχειρήσεις εγκατεστημένες σε ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ κλπ καθώς και σε επαγγελματίες & επισκέπτες τουριστικών τόπων στη ζώνη επιρροής της Εγνατίας Οδού
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε τα βασικά ευρήματα και συμπεράσματα των δύο μελετών, σε ότι αφορά, δηλαδή, την κατάσταση και τις επιδράσεις της Εγνατίας Οδού σε θέματα που αφορούν (α) τις χρήσεις γης, την εγκατάσταση επιχειρήσεων και τις αξίες γης σε περιοχές 22 κόμβων του αυτοκινητόδρομου, καθώς και (β) την προσβασιμότητα και κίνηση-δυναμικότητα μιας πληθώρας τόπων ειδικού ενδιαφέροντος, όπως οι ΒΙΠΕ/ΒΙΟΠΑ, τα λιμάνια, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και τα αεροδρόμια αλλά και περιοχές που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς.
- Κάνοντας κλικ στους παραπάνω τίτλους των ερευνών-μελετών μπορείτε να έχετε πρόσβαση στα αναλυτικά παραδοτέα των δύο μελετών-ερευνών που διεξήχθησαν το 2018 για το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού, με τη χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), στο πλαίσιο του ¶ξονα Προτεραιότητας "Τεχνική Συνδρομή Ταμείου Συνοχής".
Αναλυτικά τα παραδοτέα τεύχη, δελτία αποτελεσμάτων, δεδομένα, μεταδεδομένα και οι χάρτες της Μελέτης Μεταβολών Χρήσεων Γης, Εγκατάστασης Επιχειρήσεων και Αξιών Γης
Αναλυτικά τα παραδοτέα τεύχη, δελτία αποτελεσμάτων, δεδομένα, μεταδεδομένα και οι χάρτες της Μελέτης Δεικτών Προσπελασιμότητας για τους Τόπους Ειδικού Ενδιαφέροντος
ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: "Ειδικές Μεταφορές στο Οδικό Δίκτυο Αρμοδιότητας της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ - Έκθεση Ανάλυσης Βασικών Χαρακτηριστικών"
Το Κείμενο Εργασίας εκθέτει τη στατιστική και χωρική ανάλυση βασικών χαρακτηριστικών των ειδικών μεταφορών που πραγματοποιήθηκαν την περίοδο 2007-2017 στο οδικό δίκτυο η αρμοδιότητα λειτουργίας/συντήρησης του οποίου ανήκει στην «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ». Η ανάλυση βασίστηκε στα στοιχεία των αντίστοιχων απαιτούμενων ειδικών αδειών διέλευσης που εκδόθηκαν. Αυτό το οδικό δίκτυο σήμερα έχει μήκος 920 χλμ. περίπου, και αποτελείται από τους άξονες/αυτοκινητοδρόμους (α) της Εγνατίας Οδού, (β) του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, (γ) του κάθετου ¶ξονα Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας (δ) του ΠΑΘΕ από Α/Κ Κλειδιού έως Ευζώνους και από Α/Κ Αξιού έως την είσοδο Θεσσαλονίκης, (ε) του κάθετου άξονα Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθώς και (στ) της υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου - Πρέβεζας.
Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το Κείμενο Εργασίας >>>
Συναφές άρθρο παρουσίασης στο 8ο Διεθνές Συνέδριο για τις Μεταφορές στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, 28-29 Σεπτεμβρίου 2017): Μαραπίδης Α., Βίσκος Ε. & Λαζαρίδης Κ. (2017): "Σύστημα έκδοσης αδειών για την πραγματοποίηση ειδικών μεταφορών διαμέσου του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Εγνατία Οδός Α.Ε."
9o Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές (International Congress on Transport Research - ICTR)
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) διοργανώνουν το «9ο Διεθνές Συνέδριο για την Έρευνα στις Μεταφορές στην Ελλάδα» με κεντρικό θέμα: «Μεταφορές 4.0: Η Ευφυής Εξέλιξη» το οποίο θα διεξαχθεί στην Αθήνα, στις 24 με 25 Οκτωβρίου 2019.
Ιστότοπος συνεδρίου: https://www.ictr.gr.
Η νέα βάση δεδομένων του JRC (Urban Centres Database, Joint Research Centre, EU) για τα αστικά κέντρα, παρέχει ενημερωμένα ανοικτά δεδομένα για περισσότερες από 10.000 πόλεις παγκοσμίως (στην αγγλική γλώσσα).
Η νέα βάση δεδομένων για τις πόλεις (Urban Centres Database GHS-UCDB R2019A), βασιζόμενη στο Global Human Settlement Layer (GHSL), παρέχει λεπτομερέστερες πληροφορίες σχετικά με την τοποθεσία και το μέγεθος των πόλεων καθώς και χαρακτηριστικά όπως η πράσινη κατάσταση, οι εκπομπές φωτός τη νύχτα, το μέγεθος του πληθυσμού, οι κατοικημένες περιοχές που εκτίθενται σε φυσικούς κινδύνους , και το χρόνο ταξιδιού στην πρωτεύουσα.
Η βάση δεδομένων Urban Center GHS-UCDB R2019A παρέχει νέα ανοιχτά δεδομένα που υποστηρίζουν την παρακολούθηση των διεθνών προγραμμάτων UN Sustainable Development Goals, UN's New Urban Agenda & Sendai Framework for Disaster Risk Reduction.
web: Urban Centre Database GHS-UCDB R2019A
Υλοποιώντας Βήμα προς Βήμα τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
To Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) ανέπτυξε ειδικό δικτυακό τόπο που αποτελεί έναν ανοιχτό χώρο πληροφόρησης και υποστήριξης όλων των ενδιαφερόμενων Φορέων που εκτελούν ή ενδιαφέρονται να υλοποιήσουν ΣΒΑΚ.
Ιστότοπος: https://www.svakguide.imet.gr.
Οι άδειες Creative Commons 4.0 επίσημα διαθέσιμες πλέον και στα ελληνικά
Ολοκληρώθηκε η μετάφραση της έκδοσης 4.0 των αδειών Creative Commons στα ελληνικά. Οι άδειες Creative Commons αποτελούν ένα σύνολο τυποποιημένων αδειών πνευματικών δικαιωμάτων, οι οποίες επιτρέπουν στους δημιουργούς να διανέμουν το έργο τους ελεύθερα στο κοινό. Οι εν λόγω άδειες ποικίλλουν και ο εκάστοτε δημιουργός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει εκείνη που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του.
Τα κείμενα των αδειών Creative Commons 4.0 είναι διαθέσιμα παρακάτω:
|